• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Blir inte riktigt klok på den här! Fin jumbo-boett och tavla som andas 1940-tal. Förväntade mig t.ex. ett 12.68z inuti, men där sitter ett äldre verk av mer fickurstyp. Serienumret indikerar omkring 1918. Någon som återanvänt ett gammalt verk senare, eller Longines själva? Har ni sett något liknande som är korrekt? Kända budgivare är redan igång 🤓
DD9EFE51-27A8-4894-A036-310B5BD4E44A.jpeg
2B6CC877-04EB-433C-B03B-1A5ADFFFB454.jpeg
Jag tycker loggan ser off ut, ej centrerad?
 
Blir inte riktigt klok på den här! Fin jumbo-boett och tavla som andas 1940-tal. Förväntade mig t.ex. ett 12.68z inuti, men där sitter ett äldre verk av mer fickurstyp. Serienumret indikerar omkring 1918. Någon som återanvänt ett gammalt verk senare, eller Longines själva? Har ni sett något liknande som är korrekt? Kända budgivare är redan igång 🤓
DD9EFE51-27A8-4894-A036-310B5BD4E44A.jpeg
2B6CC877-04EB-433C-B03B-1A5ADFFFB454.jpeg


Franken, målad meckad, kalla det vad du vill. Men den är inte bra.

Edit: Ser att alla klockorna han har ute till försäljning är meckade med.
 
Blir inte riktigt klok på den här! Fin jumbo-boett och tavla som andas 1940-tal. Förväntade mig t.ex. ett 12.68z inuti, men där sitter ett äldre verk av mer fickurstyp. Serienumret indikerar omkring 1918. Någon som återanvänt ett gammalt verk senare, eller Longines själva? Har ni sett något liknande som är korrekt? Kända budgivare är redan igång 🤓
DD9EFE51-27A8-4894-A036-310B5BD4E44A.jpeg
2B6CC877-04EB-433C-B03B-1A5ADFFFB454.jpeg
Edit: såg att jag missat det mesta i konversationen redan. Borde refreshat innan. :)

Tyckte den såg väldigt tilltalande ut, men blev också lite förvånad. Subsekunden ser ut att vara lite off, skulle ju kunna indikera att verket inte riktigt hör hemma? Kan för lite om denna tidens ur tyvärr.
 
På tal om finish och liknande.
Denna går på kaplans i nov, vet inte om detta skulle flyga nuförtiden
Jag ser inga fel på klockan så jag antar att det är factory att 7:An går
in över subsekunden? @Aurum
Jag stör mig på det som fan iallafall...
nedladdning.png
e907e994e780123e4a45ff14040fc170.jpg
 
1667585429028.png


En superfin Accutron Astronaut på originallänk. Tyvärr servicebehov men kanske någon som är sugen ändå. Dåliga bilder men ser fin ut i mina ögon. Eventuellt så är visarna relumed..?
 
Senast ändrad:
Undrar om säljaren var medveten om vad hon satt på. Oavsett hur klockorna de facto nu är så slutade loten på ganska precis 70k. Man unnar ju alltid någon att hitta en byrålåda i ett dödsbo med klockor som läggs ut på vinst och förlust. En eller ett par lär väl vara på väg till forumet iaf.
Tanten verkar sitta på en guldgruva
 
Tanten verkar sitta på en guldgruva

… ja, det kom en lot till som väl nu är avslutad och jag noterade ännu en nu. Det lustiga är att det generellt är ganska udda referenser, typiska samlarur. Tänker inte minst på Tissot Sideral. Jäkligt fin bumper nu också, också den med en ovanlig tavla. Liksom laboran som sticker ut från modellen i stort.

 
… ja, det kom en lot till som väl nu är avslutad och jag noterade ännu en nu. Det lustiga är att det generellt är ganska udda referenser, typiska samlarur. Tänker inte minst på Tissot Sideral. Jäkligt fin bumper nu också, också den med en ovanlig tavla. Liksom laboran som sticker ut från modellen i stort.

Det verkar inte ta stopp.. Kommer upp fler i skrivande stund 😄 Väldigt god smak har ägaren haft..
 
Tillbaka
Topp