• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Vad tror ni om den här Seiko Superior?
Den ser trevlig ut tycker jag.
Men alla såna jag har sett har låda märkt med Superior Twin Quartz så troligtvis kom inte klockan i den lådan från Seiko.
Noterar att det inte finns instruktionshäfte och garantisedel heller.
Bilderna imponerar inte och hade jag sålt en klocka i perfekt skick hade jag tagit skarpa och tydliga bilder i flera vinklar och baksidan.
Det är stor skillnad i pris mellan klockor som är kompletta och adrig använda och klockor i mycket fint skick vilket gjort att det blir mer
och mer vanligt att folk sätter ihop "set" i syfte att ge intryck av s.k. NOS.
 
Det är en 5601-012 med 25-45 :) 25-65 är ovanligare och oftast senare även om jag vet att det finns exemplar av första dyktavlan med 25-65 men denna tavla ska ha 25-45 imo.
Knep den här och det måste vara den smutsigaste länk som jag har sett.
Verket går över förväntan så nu ska jag bara byta glaset. 25-45 som sagt.
 

Bilagor

  • certina-ds.jpg
    certina-ds.jpg
    241.5 KB · Visningar: 34
Kul gammal JLC men visst måste gravyren "Hermès Paris" på boettlocket vara nyare?


Spontant skulle jag sagt ja, men har sett andra med samma gravyr, har också sett med enbart serie nr. Är osäker.

Hittade en här t ex https://www.miller.fr/produit/11254...e-hermes-modele-etrier-en-acier-bracelet-cuir
 
Kul gammal JLC men visst måste gravyren "Hermès Paris" på boettlocket vara nyare?

Det är ju en klassisk Hermesdesign, men frågan är vem som ägde designen. Har ju en gammal LeCoultre som är strået vassare. Sedan finns de med DuoPlan-verket.
95F6AA4C-FB5B-4FEA-BF26-53790964D205.jpeg
 
Kul gammal JLC men visst måste gravyren "Hermès Paris" på boettlocket vara nyare?

Fint ex! Jag funderade mest på ifall det är ett Hermes band på, ser fint ut.
Edit: Hehe kategori ”Be My Valentine ”, ska hinta lite diskret här hemma 🙂🙃
 
Kan ju inte vara ofta en Helvetia med djupmätare dyker upp;-) Dessutom med kul avbetalningskvitto från ASU. Stora dykare passar mig ganska dåligt, men den där är ju sjukt cool! Bara namnet, Miami Beach sätter igång fantasin!

medium_item_2648792_8da2e6d51a.jpg
 
Diskutera mer! Vad sitter det för verk i den? Varför är visaren i subsekunden kl 6 liknande som movado brukar använda?
Vad blir slutpriset?
 
Tillbaka
Topp