• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Jag kommer aldrig palla tickandet, annars står en blå 100 atmos högt upp på listan.

http://www.ebay.co.uk/itm/141467520069?_trksid=p2055119.m1438.l2648&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
$_12.JPG

Underbar! Det är bara att hålla tummarna för att den stannar runt 300£ :) Tjusigt case med medaljer, ingår vad jag förstår. Hur ser själva klockan ut, ni som kan sånt? Är tavlan för fräsch för att vara 100 år?

Jag skulle nog inte bli helt förvånad om den där rann iväg och fick en nolla till bakom, med tanke på proviniens och hundraårsjubileet av första världskrigets utbrott. Jag är verkligen ingen expert på så gamla klockor, men min erfarenhet från fickur från den tiden är att tavlor kan vara förvånansvärt fräscha, så om den här tavla är gjord i samma material så verkar det inte orimligt att den här är kosher rakt igenom.

Hade tänkt att klippa denna köttbulle. Men tack vare min oroligt virrande flackande blick, lite nya Omegadykaretrådar och känslan av att min nyservade AT är onehellofawatch börjar jag få en liten känsla av att skapa ett litet fokus i min jakt och således börja spana lite djupare ner i Deep blue 120m & SM300 förgyllda värld. Även om jag leder Wittnauer SC dykardinkan för tillfället...:) Den sticker nog dock.

Detta innebär att det inte finns något utrymme för tokläckra Certina dykare. Enda orosmolnet som jag hittar på denna är att baksidan har modellnumret till Quartzmodellen. Nu är jag inte expert så vet inte om det kan ha varit så från fabrik eller om det är samma boett och det har blivit utbytt någon gång under åren. Säljaren menar att han köpte klockan för ett par år sen som NOS av en schweisisk säljare.

"There are no boxes or documents. I had the watch serviced in 2009. The watchmaker as I recall claimed the cal. as "a fine movement".
http://www.ebay.co.uk/itm/201220066313?_trksid=p2055119.m1438.l2648&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
$_57.JPG

Tänk bara på att det är en amerikansk säljare så räkna in moms/tull.

Vet faktiskt inte , hela klockan ser ju fin ut i skick. ......

Det är jag som lagt bud på den. Verkar inte vara så konstigt att den inte blivit orange än. Men det som nu oroar mig är att det ser ut att vara korrosion på den undre puschern. Kan ju också bara vara smuts eller mycket ytlig korrosion. Får se om man vinner och återkoppla. :)

• Like
Reactions: Ako
Det är jag som lagt bud på den. Verkar inte vara så konstigt att den inte blivit orange än. Men det som nu oroar mig är att det ser ut att vara korrosion på den undre puschern. Kan ju också bara vara smuts eller mycket ytlig korrosion. Får se om man vinner och återkoppla. :)
Du tror inte att det är ytan (förnicklad eller nått) som är sliten pga användning ?
Alltså normalt slitage ...

Jag håller tummarna för dig !

Tillbaka
Topp