• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Bakboetten lade jag märke till (den ser inte bra ut?) är det något mer självklart jag missat? Cellini texten? :)
Inget cert/kvitto eller intyg från urmakare och allmänt låg kunskap av säljaren som specifikt påpekar att klockan är "Äkta" i första meningen, känns inte riktigt seriöst eller trovärdigt? Är ingen expert men i mina ögon ser klockan i allmänhet inte äkta ut, inte bara bakboetten utan hela boetten, kronan och tavlan känns fel.

Beroende på vart den landar så är denna kul! :)

image.jpeg

http://www.bonhams.com/auctions/219...atches-and-wristwatches&utm_campaign=barnebys

Häftig. Vad tror ni den landar på?

Uppskattas, men speedmastern skickas bara inom UK. Finns det något bra sätt att ta sig runt det?

Vilker annat Quartz-verk tycker du de skulle plockat i den å hålla samma pris? Ingen koll. I automaterna har de Miyota.

nej, för det priset kanske det hade varit svårt att få något annat då ETA slutat sälja verk till utomstående. Dock hade den väl varit roligare med automat och någon tusenlap till på priset.

Inte så sexigt...

fu7h9kK.png

nej, för det priset kanske det hade varit svårt att få något annat. Dock hade den väl varit roligare med automat och någon tusenlap till på priset.

Inte så sexigt...

fu7h9kK.png
Meehh, dom måste ju ha ett batteriverk i electric modellen! Det är en re-edition av deras gamla batteriklocka med den stenhårda blixten på tavlan. Automat har de i automatmodellen.

Lite småfult! ;)

Hur tänkte du med avslut på auktionen kl 12 på en måndag?

Lite roligare om den stannar här på forumet. :) Att det blev just kl 12 en måndag beror endast på att jag fick ett ryck i måndags runt kl 12 och la upp auktionen och längden blev 7 dagar. Sedan finns det säkert statistik på vilken dag eller kanske till och med tidpunkt man bör ha avslut på en auktion men det är överkurs. Det ska vara lite gambling. ;)

Lite roligare om den stannar här på forumet. :) Att det blev just kl 12 en måndag beror endast på att jag fick ett ryck i måndags runt kl 12 och la upp auktionen och längden blev 7 dagar. Sedan finns det säkert statistik på vilken dag eller kanske till och med tidpunkt man bör ha avslut på en auktion men det är överkurs. Det ska vara lite gambling. ;)

Det är värt den extra slanten det kostar att få auktionen att avslutas vid rätt tidpunkt (18-20). Söndagar brukar vara en bra dag då många är lediga och har tid att följa auktioner. Sedan om möjlighet finns, ska man gärna vänta så avslutet sker en lönehelg...

Snabbkurs i auktionsförsäljning ;)

Tillbaka
Topp