• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Känns som att Ebay dessutom trixar lite med det där. Förr vill jag minnas att man kunde kryssa i vilka sajter man ville söka i längst ner.

...1200-1800GBP?... borde väl sluta på minst det dubbla?

http://www.fellows.co.uk/1530-lot-1...0&search_type=&sort_by=&view=lot_detail&year=

82944-1.jpg

Tycker boetten ser jäkligt bra ut, ingen fulpolering vad jag kan se.

Nej, "fulpolering" är väl att ta i men i a f skickligt polerad. Det är bara det att boettformen är väldigt känslig för polering m a p de plana sneda sidorna. De flesta A384 man ser är polerade mer eller mindre bra. I värre fall kan man se att den plana ytan blivit konvex för att godset inte skall försvinna helt invid glaset. Jag antar att viss polering får accepteras om man är hågad för ett ex.

Vi har/hade en opolerad här på forumet på till jämförelse:

https://klocksnack.se/threads/Äntligen-tillbaka-efter-full-service-zenith-el-primero-a384.25874/

Ja det ser ju ut att ha släppt ganska bra i kromateringen på baksidan. Hur illa kan det va med fulmetall? Är det mest vanligt gjutjärn eller kan man råka ut för zamak och annat tok?

Min italienska är lite rostig men åtminstone den sista ser ommålad ut, om det inte är reflektioner så tycks det vara vit färg på siffran 2, 4 och index klockan tre. Ingen swiss-märkning heller. Svårt med bara en bild.

Min italienska är lite rostig men åtminstone den sista ser ommålad ut, om det inte är reflektioner så tycks det vara vit färg på siffran 2, 4 och index klockan tre. Ingen swiss-märkning heller. Svårt med bara en bild.

Jo, såg det också. Min tanke är väl främst om just dessa är kända för att vara ommålade eller dylikt likt Mumbai klockor? Finns en hel del liknande från Sydamerika som också känns som en svajjig del av världen angående ommålningar.
Har kollat en del på de första som är billigare, kan tycka att det känns troligt att många är rengjorda men inte ommålade.

Tillbaka
Topp