• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Här pratar vi NOS Certina :) 11,500kr.
http://www.ebay.pl/itm/251819143983?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

$_57.JPG
Snarare nypolerad än nos väl?

Svårt att säga iofs.. men såvitt jag vet är de matta på ovansidan och blankpolerade runt om, eller var det något annat du tänkte på? Avsaknaden av vassa kanter kanske, ser något rundad ut.
Ja precis, ytorna är inte riktigt plana och kanterna inte skarpa. Särskilt ser man att ytorna böjs av för tidigt mot kanterna, så ska det ju inte vara på fabriksnya boetter. Men min objektiva bedömning såklart.
Aurum kan nog lägga till lite om mjuka slipdon osv... :)

Ja, riktigt jäkla cool. Får en känsla av att den är lite för bra för att vara helt sann?

Ja, känns lite lurigt. Storleken är också ett frågetecken i form av hur bärbar den är, men jag måste också läsa på mycket mer för att våga lägga ett bud.

Grymt läckert med den kralliga boetten dock!

Det var en utförlig beskrivning, som jag hajjar det tillhör den de ca: 1000 ex, enligt texten nedan?
"Aproximatively 1000 Lecoultre Weems were made, and 4000 "simple" Mark 7 A. From these 4 000, less than 1000, according to Zaf Basha, came with the bigger case like the one here."
Tycker baksidan ser väl blank ut, men det kanske skall vara så?
$902 i nuläget, landar den under $1000?

+1 om man ska köpa redial:ad Ranchero behöver man ha ruggig koll... (jag skulle aldrig våga...)

men just den här klockan var faktiskt uppe på omegaforums förra veckan:

http://omegaforums.net/threads/recommen ... post-41463

och säljaren Alex i Mexico har gott rykte där också, priset blev väl därefter...

re:hans övriga grejor... först tyckte jag denna såg charmigt sliten ut, men nu undrar jag om inte indexen är ditmålade... förekommer att folk gör det när lumen har blitt för dålig el trillat av... välj vilken beige nyans du vill... ditmålade index har ingen höjd och ibland lite "släpp/kladd" i hörnen... inte koscher... men jag kan ha fel... under lumen är det som på Rolex, samma vita färg som minutmarkeringarna annars.

denna ser platt o lite lustig ut, särskilt index 5 o 6 stör mig
omflat_zps2b53f72c.jpg

omflat2_zps51caf041.png

ett originalex, skit i färgen, det kan bli hur som helst
omspeed19654_zps4c2d2e95.jpg

Handlade fyra objekt i samma veva från denna säljare. Det var skit alltihop. Redials, tejp som på något sätt skulle hålla verkdelar på plats, glas som lossnade, visare som lossnade.. Ja det var min absolut sämsta köpupplevelse. Skulle aldrig råda någon att köpa från honom.

Handlade fyra objekt i samma veva från denna säljare. Det var skit alltihop. Redials, tejp som på något sätt skulle hålla verkdelar på plats, glas som lossnade, visare som lossnade.. Ja det var min absolut sämsta köpupplevelse. Skulle aldrig råda någon att köpa från honom.

alex200373 på Ebay alltså? bra att veta, tack för varningen!:confused:

Tillbaka
Topp