• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Herr Fixoflex.. detta är ju nått du bara måste lägga vantarna på!!
http://forum.atgvintagewatches.com/showthread.php?2190-Zlatoust-diver-kit

Foto-FKMFCJC6.jpg

Håller inte med. Klockan har inget insert, bezeln är tillverkad i ett enda stycke aluminium. Eftersom urverket är signerat Tissot så kan man anta att klockan börjat sitt liv med en Tissot-tavla (har sett lösa tavlor märkta Lemania till salu). Såvitt jag vet har samtliga civila versioner av klockan den här typen av aluminiumbezel (jfr Tissoten som såldes på ebay) - bezeln är alltså helt korrekt för modellen. Det är enbart de svenska Viggen-Lemaniorna som har en avvikande bezel i stål med ett insert.

Min variant med aluminiumbezel:

aa253d2c-c000-44f8-8a98-11d1a89a289e_zps00cc8642.jpg

LIKE! Vad heter modellen? Riktpris?

Nåt har ju definitivt skenat!:)
Ingen superkoll på dessa, men kan inte tänka mig att prisnivåerna borde vara här uppe?
Nej, 25000:- för en Titus med tre dagar kvar känns ju helt crazy även om det är ett grymt ex och en skön modell...
Finns det inte en på forumet med lite brunlila vridringsinlägg? Den var man lite sugen på.

Mhmm, klämde på den och caset var orört med mycket (imo) acceptabla bruksspår, mjukt uppdrag och funktioner ok. Lite oklart med huvudvisarna dock, ej de med svart bas men även sett dessa helvita på den vanliga mk2 tavlan..

Hur såg baksidan ut, var den graverade sjöhästen tydlig? Det brukar vara den svaga punkten på dessa..

Tillbaka
Topp