• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Nån som är intresserad?
51641-e75602ad994c999bcea2d95bf2cf18fe.jpg

Är allt koscher, vilket jag inte är rätt man att avgöra, lär ju priserna gå rakt upp härifrån. Snarare så att det är rätt många bud lagda för att vara auktioner som inte slutar förrän om fem dygn, eller?
Grymma klockor, btw.

här: framtidssäker vardagsklocka av god kvalitet i mycket gott skick:

och ett ganska litet steg upp i kostnad från alla horder av gubbklockor som säljs till hipsters,

http://www.ebay.co.uk/itm/1940S-50S...-WRISTWATCH-ORIGINAL-ROLEX-CASE-/201306582515

edit, nu såg jag frakten på tusen spänn, kanske går att diskutera, Royal Mail tar väl 200..

Den där var riktigt skön till rätt pris. Såg dock tipset försent…

Apropå "gubbklockor för hipsters" så visar SVT (Play) en kolsvart tysk serie "I ondskans spår" vars huvudperson har stor fabless för Omegas inom nämnd kategori. ;)

Royal mail är dyra med tanke på att de bara försäkrar upp till 500GBP. Det finns bättre alternativ från GB. T ex TNT.

Någon som noterat att denna fanns med i senaste Hodinkees whats selling where? Det small bara till så var den såld. hehe..

...gissar att det finns en hel hög med 25-40-åriga investment bankers i US utan kunskap om vintage för vilka 20-30 tuss bara är en kväll på krogen som sitter o har tråkigt vid skrivbordet och klipper det mesta han lägger upp för att det är en kul grej och antagligen en ok investering...

...läste också med fasa att han skrev att "ninas" ligger i 20k-spannet (USD) plötslig känns ju det faktum att jag ratat många för att de varit för dyra på 25-30k (SEK) de senaste tre åren lite fel... ...missade nog det tåget helt enkelt... :(

...gissar att det finns en hel hög med 25-40-åriga investment bankers i US utan kunskap om vintage för vilka 20-30 tuss bara är en kväll på krogen som sitter o har tråkigt vid skrivbordet och klipper det mesta han lägger upp för att det är en kul grej och antagligen en ok investering...

...läste också med fasa att han skrev att "ninas" ligger i 20k-spannet (USD) plötslig känns ju det faktum att jag ratat många för att de varit för dyra på 25-30k (SEK) de senaste tre åren lite fel... ...missade nog det tåget helt enkelt... :(

Ligger säkert mycket i det, dock var priset bra och han gick ned 200usd till via PM, men en dålig investering kan det inte vara.

Vad gäller Nina så har man varit dumsnål.. riktigt dumsnål.. har själv suttit, precis som dig och aldrig kommit till skott för att det "kommer alltid en bättre.." eller billigare.. eller nått annat dumt.. Men helt ärligt vet jag inte varifrån dessa 20k kommer, har du sett några nånstans?

Ligger säkert mycket i det, dock var priset bra och han gick ned 200usd till via PM, men en dålig investering kan det inte vara.

Vad gäller Nina så har man varit dumsnål.. riktigt dumsnål.. har själv suttit, precis som dig och aldrig kommit till skott för att det "kommer alltid en bättre.." eller billigare.. eller nått annat dumt.. Men helt ärligt vet jag inte varifrån dessa 20k kommer, har du sett några nånstans?

nä, måste väl rimligen gå att hitta för 40-50kSEK i bra skick, fast jag ser aldrig några...

Tillbaka
Topp