Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
Hehe, vi diskuterade först Rolexen och kom fram till precis det du nämner. Sedan plockade jag fram ytterligare ett exempel för att visa på att Lauritz har väldigt dålig koll på vad de auktionerar ut. Vad det gäller B&R ser du som jag skrev ovan att där de fyra insexskruvarna ska sitta på baksidan av boetten finns endast en fräsning som liknar en insexskruv. Likaså är serienumret det som är vanligast förekommande på faken. Jag är ingen expert på B&R men tyckte den såg skum ut och konstaterade efter max 5min på google att den var fake. Man kan ju då tycka att även Lauritz borde uppmärksammat det då de fotade baksidan av boetten.
Det här är väl inte ett vintageur, men vet inte om det finns någon bättre tråd.
Jag saknar min gamla Navitimer ibland och då och då rycker det i köptarmen. Sprang på den är på eBay och måste erkänna att jag aldrig funderat på en i guld. Vet inte ens om jag visste att det fanns. Vad säger ni om denna? Jag vet alltså inget alls. Kan inte bedöma den överhuvudtaget.
Kanske kan vara intressant för någon. Finns så mycket läckert jag skulle vilja prova, men fastnade lite extra för de här två. Inte jättebilligt, men det går ju alltid att försöka pruta ner lite. Vintagedykaren tycker jag man borde kunna få ner lite i alla fall.
Först en störtskön klassisk kronograf, som inte kostar multi...
Och sen något för den lite mer vågade, som går igång på riktigt ovanliga grejjer, tycker även den ser ut att ha skruvad krona, vilket kan vara bra för vattentätheten (kan se helt fel, så ett tips är att fråga säljaren för säkerhetsskull. Man kan ju faktiskt även fråga om de kan provtrycka den innan köp)... Blev väldigt inspirerad av Christian.W 's klocka, som avbildas på sid ett och två i denna tråd https://klocksnack.se/threads/stålklocka-med-svart-vridring.10504/page-2
Heuer Kentucky var ju kanske en av Heuers mindre lyckade kronografer... inkorporerandet av en hästsko(!) i designen (efter Kentucky Derby - major horse race typ...) medförde väl, låt oss säga, en onödig restriktion på formen...
Här i super rare - super clean - "Time only"-quartz!!! (jag har aldrig sett den förut)!
...efter poor mans Patek igår fortsätter vi på temat "poor mans"-x...
här en poor mans Heuer Carrera 45, i form av en Zodiac (respektabelt nog!) med gissningsvis valjoux 7733?
plus: bra skick, säljs av en pantbank typ,
minus: ingen garanti att den håller tiden, inte skruvad baksida och fyrkantiga knappar = inte vattentålig, inga urverksbilder
återigen är det baksidan som är övertydlig, stålbaksida på en guldklocka, från Patek Philippe? -i think not...
larviga (laseretsade) graveringar också som ska föreställa guldstämplar...
tyvärr ser det väl ut som nån godtrogen typ blir av med rätt mycket pengar... och fuskbusinessen expanderar, jag har rapporterat skiten...
återigen är det baksidan som är övertydlig, stålbaksida på en guldklocka, från Patek Philippe? -i think not...
larviga (laseretsade) graveringar också som ska föreställa guldstämplar...
tyvärr ser det väl ut som nån godtrogen typ blir av med rätt mycket pengar... och fuskbusinessen expanderar, jag har rapporterat skiten...
Det var lite för mycket frågetecken där. Boetten var riktigt fulpolerad. Oklart vad det var för stenar. Ytterst tveksamt om länken var tillverkad av Rolex. Sedan är det kanske inte så kul med eftersatta stenar och särskilt fager var den inte heller.
Trevlig sak, enligt http://www.onthedash.com/Guide/Master_Reference.php4 så verkar den kosher, vad gäller värdet så har jag ingen aning....runt 8-10ish kanske...en service går väl på runt 3000 förutsatt att inga delar behövs. Fan vad fina de är...