• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Några fina klockor Lemania Tg, Movado, Omega ....

http://www.crafoordauktioner.se/sv/auctions/catalogs/auction.php?a=480&p=-1&s=
image.jpg

Vi är flera som bevakar dessa klockor :) Ska bli kul att se hur många som landar här på forumet.. Vet att alla kronografer redan ligger med förhandsbud från flera medlemmar inkluderat mig själv :) Självklart så försöker vi att inte buda på samma klockor ;) Är du intresserad av någon särskild?

Vi är flera som bevakar dessa klockor :) Ska bli kul att se hur många som landar här på forumet.. Vet att alla kronografer redan ligger med förhandsbud från flera medlemmar inkluderat mig själv :) Självklart så försöker vi att inte buda på samma klockor ;) Är du intresserad av någon särskild?

Jag ska dit och klämma lite på Omega kronografen imorgon el fredag hade jag tänkt, jobbar 5 min därifrån ;)

Om ni vill jag ska klämma lite extra på någon får ni hojta.

Jag ska dit och klämma lite på Omega kronografen imorgon el fredag hade jag tänkt, jobbar 5 min därifrån ;)

Om ni vill jag ska klämma lite extra på någon får ni hojta.

Kul med folk som har närhet till auktionen :)
Jag och några fler har också span på kronograferna och det verkar som att några härifrån ska på själva auktionen också. För att kanske slippa trissa upp buden mellan varandra här kan man kanske enas om att freda vissa objekt från varandra, kan bli lite dyrare än nödvändigt annars :dead:

Mmm, jag kommer också vara på kronograferna. Löjliga utrop men vad de kommer gå för vet ingen än... Kan då meddela att Ebelkronografen inte fungerar, kronografen går inte igång. Den tidiga Seamasterkronografen har en lite trist tavla, fuktskadad, och guld-index/visare. Boetten är även udda ful-slipad/borstad. Tror någon tagit bort en gravyr och sedan bara fortsatte över hela boetten. Annars såg det bra ut. GPn såg ut att vara NOS eller mycket nära. Kronometer Stockholm-kronografen har en Omegakrona som tappat sitt guldlager.

TG:n verkade fin. Kan tycka att visarna såg lite luriga ut. 15.000 i utrop. Den kommer nog att landa runt 20.000kr

Jag ska titta lite på de imorgon! Men tror inte att ska köpa någonting! Ebel och KRONOMETER - STOCKHOLM är fina! :)

Kul med folk som har närhet till auktionen :)
Jag och några fler har också span på kronograferna och det verkar som att några härifrån ska på själva auktionen också. För att kanske slippa trissa upp buden mellan varandra här kan man kanske enas om att freda vissa objekt från varandra, kan bli lite dyrare än nödvändigt annars :dead:

Ja, jag får se vad som tilltalar mig när man är på plats, men tror ev att det kan bli lite för dyrt för tillfället.

Gillar verkligen den här kombinationen av guld och bruna tavla.
Service och nya bandstift i guld behövs. Egentligen ska det ju vara sådana där piggar vid bandhornen på båda sidor och det kan vara ett tecken på sliten boett, men tycker boetten ser fräsch ut. Med en storlek på 38mm känns den prisvärd även om den kräver en service.

http://www.tradera.com/item/342154/233584841/suisse-chronographe-18k-guld

WjhmQC0.jpg

Damn, vilken dykarbonanza ni dukar upp så här på lördagskvällen! Alla är ju grymt åtråvärda, även om Tudorn kanske var liite över min budget.... satan vad dyra de blivit! Eller har de alltid legat där uppe?

Edit: en snabb googling gav vid handen att, ja, det har de. Typ.

Nå....någon som köpte nåt?

Har ingen koll på tidigare noteringar på de där men ser ut som en härlig dykare! Vill du kunna få tillbaka pengarna här på forumet är den för dyr tycker jag. Marknaden för dykare med udda namn på tavlan är inte superstor här på KS. Squale, Eberhard och Enicar har fått dumpas billigare här...

Cool! Kan tänka mig att den landar nånstans mellan 600-800€. Lika Squale boetterna men bandhornen ser väl lite annorlunda (kortare) ut?
http://scubawatch.org/squale_1000M_master.html
Annars har ju just Darwil användt sig av just Squale vid dykardinkor.
Var det du som hade ett litet extra intresse av Darwil?
Gummo kan nog ha rätt med att säljavidareproblematiken på KS, vad som drar upp priset är ju att det är en djuphavsdykare 101 atmos o inte nån liten plaskisdinka på 20 atmos. Vilket också borgar för saltare känslor. Är antagligen en knubbis det där.
Personligen hade jag letat upp en Squale, håller nog värdet lite bättre. Å andra sidan så är väl priserna på en Squale Master något högre.

Tillbaka
Topp