• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Har ingen koll på tidigare noteringar på de där men ser ut som en härlig dykare! Vill du kunna få tillbaka pengarna här på forumet är den för dyr tycker jag. Marknaden för dykare med udda namn på tavlan är inte superstor här på KS. Squale, Eberhard och Enicar har fått dumpas billigare här...
Cool! Kan tänka mig att den landar nånstans mellan 600-800€. Lika Squale boetterna men bandhornen ser väl lite annorlunda (kortare) ut?
http://scubawatch.org/squale_1000M_master.html
Annars har ju just Darwil användt sig av just Squale vid dykardinkor.
Var det du som hade ett litet extra intresse av Darwil?
Gummo kan nog ha rätt med att säljavidareproblematiken på KS, vad som drar upp priset är ju att det är en djuphavsdykare 101 atmos o inte nån liten plaskisdinka på 20 atmos. Vilket också borgar för saltare känslor. Är antagligen en knubbis det där.
Personligen hade jag letat upp en Squale, håller nog värdet lite bättre. Å andra sidan så är väl priserna på en Squale Master något högre.
Jag hade satsat på en Marina Militare-märkt för dubbla pengarna istället. Är ju samma MRPSA-boett som Squale och Blancpain använde. Jäkligt tuffa, och tjocka, samt svårflippade här...

Tack för input. Säkert dyr/svårflippad/ej jätteprisvärd etc. men har en dressare från morfar av märket Darwil sen tidigare vilket gör den lite extra intressant. Får se vart den landar. Håller den sig ungefär runt 5-600€ kanske man ska försök fiska upp den

Tack för input. Säkert dyr/svårflippad/ej jätteprisvärd etc. men har en dressare från morfar av märket Darwil sen tidigare vilket gör den lite extra intressant. Får se vart den landar. Håller den sig ungefär runt 5-600€ kanske man ska försök fiska upp den
Slog du till?

Någon som är sugen på att hamstra Omegaband och spännen? :)

http://www.tradera.com/item/191502/234389651/omega-armband-och-spannen

W6JW0e9.jpg

tyvärr är det 16mm och ner band, de passer inte til mine Omega (kanske Omega Officer, de er 16 mm.) 14 och mm. spännerne kan jeg bruke :)

Slå till! Jag har velat fram och tillbaka angående MM också. Kommit fram till att den hade fått svårt mot sm600 och ph500

• Like
Reactions: KMS
Jag har lite svårt att förstå hypen med den nya Oris heritage dinkan. Kanske för att det finns så många liknande, den här lär ju vara billigare åtminstone...:)
http://www.ebay.co.uk/itm/251995654728?_trksid=p2055119.m1438.l2648&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Plastic fantastic. Tuff som fan och fint skick. Men är det nåt jag missar? Har sett dessa franska Timex-dykare gå för halva priset så sent som för ett par månader sedan. Skicket eller likheten med Orisheritagedinkan?

Tillbaka
Topp