Martin Lovasz
Guld
Just Bristol modellerna har fått namnet från boetternas nummer men inte 228 så varför de heter 228 kan man fråga sig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja där har du nåt att grubbla över till julegrötenJust Bristol modellerna har fått namnet från boetternas nummer men inte 228 så varför de heter 228 kan man fråga sig.
Men har det inte highbeat-verk? Och därav 228?Just Bristol modellerna har fått namnet från boetternas nummer men inte 228 så varför de heter 228 kan man fråga sig.
Superfin! Vart hittar du en sån fin?Å nu får man även posta i denna trevliga tråd!
Postnord levererade denna pärla till dörren idag, måste säga att jag är grymt nöjd
Superfin! Vart hittar du en sån fin?
Mycket fin tacka som sagt! Tycker det är svårt att hitta så fina. Bra shoppat!Tackar
På ebay faktiskt... ren tur tavlan är i mycket bra skick och caset är troligen opolerat men har mycket battle scars
...tacka??? tavla, ska det vara såklart! Men du kanske har en fin tacka också!Mycket fin tacka som sagt! Tycker det är svårt att hitta så fina. Bra shoppat!
...tacka??? tavla, ska det vara såklart! Men du kanske har en fin tacka också!
Mycket fin tacka som sagt! Tycker det är svårt att hitta så fina. Bra shoppat!
Den är antagligen bra.Denna på tratten har väl helt ok tavla? http://www.tradera.com/item/190111/272187687/certina-ds-automatic
På mina jättearmar ser allt smått ut Men jag gillar smått. Certinan här ovan är en av dom största klockorna i min samling.När de saknar horn som denna ser de mindre ut på armen trots att de kan vara stora.
Gjorde en snabbkoll på c24 och den billigaste där (av fyra!) ligger på ca 7.800kr. Sedan blir det raskt dyrare!Halloj! Är det någon som kan hjälpa mig med lite information om denna? Började snacka klockor med en barndomsväns far och då plockar han fram denna som han köpte på 70-talet för 950kr. Hade varit kul att veta modell och värde!
Jag gjorde också lite efterforskning (efter att jag hade postat) Såg en annons på WUS från 2013 där säljaren begärde 1250 dollar. Den här klockan är riktigt fin, tavlan är i perfekt skick. Typ den tyngsta klocka jag har hållt i!Gjorde en snabbkoll på c24 och den billigaste där (av fyra!) ligger på ca 7.800kr. Sedan blir det raskt dyrare!
Bra investering och en fantastisk klocka!
Jag brukar serva dem för 400kr. Jag är helt slut dock så inget för mig just nu, kanske något för framtiden när jag kommit ikapp och du inte hittat något annat alternativ.
Riktigt häftig! Grattis!Hej, Fick hem den här igår. Aldrig sett en Certina med den boetten. Sexsiffrigt serienummer och ett 304 verk. Gissningsvis tidigt 40-tal. Tycker loggan är obekant i typsnitt också.
cool som f-n, är det tiokantigt skruvbaklock?Hej, Fick hem den här igår. Aldrig sett en Certina med den boetten. Sexsiffrigt serienummer och ett 304 verk. Gissningsvis tidigt 40-tal. Tycker loggan är obekant i typsnitt också.