Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!! Och jag gillar oxå svarttavlade certinor!Du behöver inte känna nån oro, DSen sprider också magi!
Grym som sagt! På temat då så servade jag denna för ett tag sedan och gav sedan bort till frugans kusin som tog examen så han kunde riva bort krimskramset han hade kring handledenDet var ett tag sedan jag postade min kantiga arvegods-Certina här!
Är verkligen rädd om varje fläck på den
Tack!Grym som sagt! På temat då så servade jag denna för ett tag sedan och gav sedan bort till frugans kusin som tog examen så han kunde riva bort krimskramset han hade kring handleden
Mums!black is beautiful...
Fin, bra verk! Grönt går bra med guld tycker jag men ett mockaband på en 40/50 talare skulle jag kanske låta bli även om mocka e både snyggt och skönt Röstar på ostoppat läder iaf!Nu får jag skriva i den här tråden! Kan vara mitt första inlägg här på KS också, men har läst och handlat lite klockor här tidigare.
Fick hem denna lilla godbit idag. Guldpläterad tycks den vara och med KF 320 från 1949 enligt @Martin Lovasz lista.
Trevligt skick för att vara snart 70 år gammal!
Tips på band? Ostoppat grisband kanske? Funderar på mörkgrönt mocka också.
Cool! vad var det nu för verk i den då?Nytt i lådan
@FadershanSnyggt!
Har du kollat åldern på den, en liknande skulle komplettera farsgubbens Certina
Känn ingen stress, gör det när tid finns!@Fadershan
Tack. Nej tyvärr har jag inte kommit in i den ännu så vet varken ålder eller kaliber. Med tanke på loggan är väl klockan -53 eller tidigare. Jag får be att återkomma i ämnet.
Hehe ingen fara men såklart lite ballt då det faktiskt inte ligger så tidiga automatiska certinor överallt@Fadershan
Tack. Nej tyvärr har jag inte kommit in i den ännu så vet varken ålder eller kaliber. Med tanke på loggan är väl klockan -53 eller tidigare. Jag får be att återkomma i ämnet.
Precis så!Känn ingen stress, gör det när tid finns!
Klockan är ju lika vacker ändå!
Vad är det för info du letar efter?
Jag hittade lite arvegods här på julafton. Jag misstänker att jag inte är den enda Certina Blue Ribbon ägaren här, finns det någon som har någon information om den eller vet vart man finner?
Fråga 2: Hur servar man den bäst?
Vad är det för info du letar efter?
Sannolikt ett kal 25-651 i den och hur du servar den bäst är en ganska lång instruktion
Ok! Du har ref där på baklocket, så en certina blue ribbon 5601-102, kal 25-651 med serienr på 47 så bör vars mmellan -63/64.Haha, jag menar främst vart man bör vända sig för att få den servad, jag servar helst saker med svets, rondell och hammare
Jag söker typ all info; modell, ungefärlig årgång, prislapp som ny osv. Finns det någon bra vintage Certina resurs?
Ok! Du har ref där på baklocket, så en certina blue ribbon 5601-102, kal 25-651 med serienr på 47 så bör vars mmellan -63/64.
Nemas! Ska du serva skulle jag valt en hobbymeck då det är ett hyffsat lättservat verk med lättillgängliga reservdelar. Riktigt bra verk faktiskt!
Tack som fan!
Nu får vi se om mina google-skills är lika bra som under skoltiden.
HejBer om ursäkt fick med en annan forumbild i inlägget tidigare.
Bifogar här min DS
Ouchh börjar bra noot sorry.Hej
Detta är vintagedelen på forumet. Det finns nog en certinatråd i diskussionsdelen där du kan få svar.
Iofs svårt att göra en bättre början än på vintageOuchh börjar bra noot sorry.
Mycket läckert!Mina olika