Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur stor avvikelse (s/dygn) bör man acceptera på ett Certina 25-651? Klockan är från 1977 och förra ägaren sa att den fått en lättare koll nyligen. Köpt av en person här på KS med goda referenser. Har noterat att den fortar sig men har inte mätt noggrant än.
Det får väl vara upp till var och en tänker jag. Lättare koll och service är inte samma sak och den har väl antagligen servicebehov. Ett nyservat 25-651 i gott skick bör kunna hålla +-15s/dygn iaf.Hur stor avvikelse (s/dygn) bör man acceptera på ett Certina 25-651? Klockan är från 1977 och förra ägaren sa att den fått en lättare koll nyligen. Köpt av en person här på KS med goda referenser. Har noterat att den fortar sig men har inte mätt noggrant än.
Vackert!
Hade förmånen att få prova denna ikväll, riktigt mysig!
Usch vad fin.Nyservad och nytt glas, kan inte bli bättre .
Nyservad och nytt glas, kan inte bli bättre .
Tack! Har beställt ett band, hoppas på att det dyker upp i veckan.Helt fantastisk! På med ett band och ös på med fler bilder
Håller med dig @grodslukarenx !Usch vad fin.
Riktigt fin och härlig tavla. Gillar utseendet på siffrorna.Nyservad och nytt glas, kan inte bli bättre .
Vad är det för ref på denna?Fick tag på farsans gamla konfirmationspresent från ca -78. Fullset, uttagen på Hjalmars Ur i Västerås. Denna förtjänar definitivt nya batterier, så får jag hoppas att den hoppar igång. Två silveroxidbatterier användes back in the days.
Vet faktiskt inte, men modellen heter Quartz LCD 780Vad är det för ref på denna?
Är detta en manuell eller quartzmatad klocka? Söker en att ha på mitt skrivbord och den där var riktigt fin.
Är detta en manuell eller quartzmatad klocka? Söker en att ha på mitt skrivbord och den där var riktigt fin.
Tackar för svar!Tak! It is electro-mechanical (1.5v).
Tackar för svar!
Jag antar att det är en klocka som återförsäljarna fick och kunde ha i sin butik?
Mkt vacker!
Den sprider ju en viss magi!
Du behöver inte känna nån oro, DSen sprider också magi!