Ska inte säga för mycket då jag inte kan modellen men tycker den ser ärlig ut. Är ju en av de finare tidiga dykaruren.Ok, då var det nog bara jag som granskade den väldigt kritiskt. Någon gjorde i så fall ett bra köp då den gick för 1300$....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska inte säga för mycket då jag inte kan modellen men tycker den ser ärlig ut. Är ju en av de finare tidiga dykaruren.Ok, då var det nog bara jag som granskade den väldigt kritiskt. Någon gjorde i så fall ett bra köp då den gick för 1300$....
Är väl en likadan som @Gummo har/har haft, han kanske vill ge sitt utlåtande?Ska inte säga för mycket då jag inte kan modellen men tycker den ser ärlig ut. Är ju en av de finare tidiga dykaruren.
Mycket trevligt klocka, vad är det ref?Eternadebut!
Majetek kan du söka på.Mycket trevligt klocka, vad är det ref?
Ser helt ok ut, tack för tipset!Hur mycket är knas på denna eternan?
Krona utbytt, länken känns fel, bakstycket?
Med tanke på priset så om allt vore OK så borde den väl vara såld redan, eller?
https://www.ebay.co.uk/itm/ETERNA-MATIC-Vintage-Super-Kontiki-130PTX4-Stainless-Steel-Divers-Watch/173699694793?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
Grattis! Härlig patina och bra pris!Ser helt ok ut, tack för tipset!
Ser helt ok ut, tack för tipset!
Fyller på med något bättre bilder. Kan tycka att modellen borde vara populärare idag men folk kanske tycker den är lite ful? Tyvärr stör glaset ut den mysiga tropiska känslan på bild.
Fyller på med något bättre bilder. Kan tycka att modellen borde vara populärare idag men folk kanske tycker den är lite ful? Tyvärr stör glaset ut den mysiga tropiska känslan på bild.
Kul att se att man fortfarande kan ha dåligt inflytande på folk!Fyller på med något bättre bilder. Kan tycka att modellen borde vara populärare idag men folk kanske tycker den är lite ful? Tyvärr stör glaset ut den mysiga tropiska känslan på bild.
Yes, denna var helt klart ditt fel och det tackar jag för! Tuffa välbyggda pjäser.Kul att se att man fortfarande kan ha dåligt inflytande på folk!
Den är cool! Hur stor? Tror detta är vad som beskrivs som ”clamshell case”. Eterna använde denna lösning en del på deras ’vattentäta’ kronografer, vill jag minnas.Liten fråga. Någon som vet specifik anledning till de fyra skruvarna i bakboetten på denna lilla rackare? Jag förmodade att de höll bakboetten på plats(??) på något sätt men jag lyckas inte öppna bakboetten trots att de är utskruvade.
Tuff konstruktion!Liten fråga. Någon som vet specifik anledning till de fyra skruvarna i bakboetten på denna lilla rackare? Jag förmodade att de höll bakboetten på plats(??) på något sätt men jag lyckas inte öppna bakboetten trots att de är utskruvade.
Är nog bara gammalt smuts som håller ihop den. Tror man kan trycka ut innerboetten genom att trycka på glaset och separera från ytterboetten. Googla på clamshell.Liten fråga. Någon som vet specifik anledning till de fyra skruvarna i bakboetten på denna lilla rackare? Jag förmodade att de höll bakboetten på plats(??) på något sätt men jag lyckas inte öppna bakboetten trots att de är utskruvade.
Wow! Mycket bra pris och en riktigt bra vintagedykare, kanske en av de bättre tom?Ser helt ok ut, tack för tipset!
Vacker. En av få klockor som jag verkligen vill äga.Fyller på med något bättre bilder. Kan tycka att modellen borde vara populärare idag men folk kanske tycker den är lite ful? Tyvärr stör glaset ut den mysiga tropiska känslan på bild.
Grymt med tropictavla. Grattis!Fyller på med något bättre bilder. Kan tycka att modellen borde vara populärare idag men folk kanske tycker den är lite ful? Tyvärr stör glaset ut den mysiga tropiska känslan på bild.
Mums! Riktigt nice!Inte jättesvart.
Inte jättesvart.
Mmm, hoppas jag hittar ett ok aftermarket. Inte velat pressa ur originalglaset än för det kommer inte gå att få tillbaka.Mycket trevlig och det enda som behövs nu är ett nytt glas så du får fram den härliga tavlan
Nu vågar jag inte svära på nåt men.. https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/113485601519Mmm, hoppas jag hittar ett ok aftermarket. Inte velat pressa ur originalglaset än för det kommer inte gå att få tillbaka.