Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Korspostar clamshell v22![]()
UnderbarKorspostar clamshell v22![]()
Någon variant av kaliber 852 skulle jag tro.Hej, kan någon hjälpa mig med att lista ut vad det sitter för urverk i min eterna.
![]()
Utan tvekan 852 med subsekund! Ett av mina favoriturverk som fyller ut den stora boetten väl! Kan man få se framsidan ocksåNågon variant av kaliber 852 skulle jag tro.
Tillbaka från service!![]()
Tack! Jakten på en perfekt 852 kanske är överTop ex, utan tvekan!
Kan du specificera din fråga? Menar du om det är ett äkta Eterna-verk eller något annat? Ser ut som någon variant av kaliber 520 från början av 50-talet.Hej igen, vad tror vi om urverket i denna?![]()
![]()
Det var kalibern jag var ute efter. Vilket du besvaraKan du specificera din fråga? Menar du om det är ett äkta Eterna-verk eller något annat? Ser ut som någon variant av kaliber 520 från början av 50-talet.
Väldigt trevlig tavla och fint 520-verk!Hej igen, vad tror vi om urverket i denna?![]()
![]()
Den där hade jag kunnat sälja en njure för!Korspostar clamshell v22![]()
Imponerande, visste inte det gått så långt!Ett gäng 852:er
Tyvärr har dom förökat sig sen denna bild är tagen
Kanske man ska sluta när man har 852 st ?
![]()
Kul bild! Lyckades du hålla koll på vilket baklock som hör till vilken?Ett gäng 852:er
Tyvärr har dom förökat sig sen denna bild är tagen
Kanske man ska sluta när man har 852 st ?
![]()
Haha jodå , hade ett vattensäkert systemKul bild! Lyckades du hålla koll på vilket baklock som hör till vilken?![]()
Har man klockor som hobby tenderar det att nästan alltid gå för långt på ett eller annat sättImponerande, visste inte det gått så långt!
Du ska inte vara ultrahipp, go mini, och köra den själv?Vad ger ni den här för överlevnadschanser? Finns det någon som vill ta sig an denna eller är den för cool för denna värld, helt enkelt?Massor av fina attribut: blånerade svärdvisare, cool tavla med rälsindex som ser ut att vara i bra skick, stål, fab suisse, matchande gf-länk, skruvad skrona (!) och om man vill kan man ju kalla den ”tre tacche” också. 24mm, cal 675.
![]()
![]()
![]()
Du ska inte vara ultrahipp, go mini, och köra den själv?
Det finns nog andra annars![]()