• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Longines-tråden

holma20

Panerai
Ingen aning. Tradera är ett hett tips som ofta ger bra betalt. Vet du vad du vill ha så sälj den gärna här istället.
Vet inte vad jag vill ha faktiskt vill nog igt behålla den men tänkte om någon hade koll:)
Sökte lite lätt fick upp på kaplans att en hade gått för 4300 men då var färgen kvar på skeppet , så antar den ligger runt 4k där någonstans
 

fabbomelker

Breitling
Vet egentligen inte om denna klassas som vintage... Den har iaf en vintage look. En detalj jag tycker e trevlig e hur sekundvisaren e guldig och smälter in mot bakgrunden, medan tim- och minutvisarna e svarta.
image.jpeg
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Fynd från FB loppis tickar igen !
När jag först öppna den och kolla så var spiralen mycket krokig, men köpte ny balans från USA.
Kontaktade även Longines om historia, och den såldes till Svenska generalagenten 1942.
Se bifogad skärmdump.
Nu lite bilder, den är ju endast 31mm.
Men på min handled okej och charmig

IMG_20160630_165002.jpg


IMG_20160630_164445.jpg


IMG_20160630_164329.jpg


Screenshot_2016-07-02-14-05-27.png

Screenshot_2016-07-02-14-05-43.png
 

Martin Lovasz

Audemars
Ett fall av olika delar som något satt ihop skulle jag säga. Jag tror serienumret startar med en 8:a och då dateras urverket till 1951. Det finns ett nummer på ett av hornen så boetten är från 40-talet men det bakre locket ser inte ut att ha samma nummer som på hornet.

Urverket som jag tror är ett 12.68ZS ser ut att vara i underbart skick så man la nog den i boetten för att skydda den. Nu fanns dessa urverk från sent 30-tal så startar serienumret med en 6:a skulle det daterar den till 1941.
 
Senast ändrad:
Topp