Feffe
Basic
Snygg! Rätt lik min faktiskt, förutom dagfunktion och visare Snacka om kap för 140 kr..!Här är min 8222-6020 från 1980. Riktigt fint skick, med originallänk och allt! Fyra juveler i urverket också, vilket är nice! 140kr på tratten!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg! Rätt lik min faktiskt, förutom dagfunktion och visare Snacka om kap för 140 kr..!Här är min 8222-6020 från 1980. Riktigt fint skick, med originallänk och allt! Fyra juveler i urverket också, vilket är nice! 140kr på tratten!
Verkligen! Bra att ha en quartz när man måste springa ner till Ica och behöver slänga på nåt så man inte känner sig naken. Går jag ut utan klocka kan jag lika gärna lämna byxorna hemma också, liksom.Snygg! Rätt lik min faktiskt, förutom dagfunktion och visare Snacka om kap för 140 kr..!
Det var jag som sålde. Den blir kvar på forumet.Seiko Navigator Timer från -68, ref 6117-8000. Såg att det såldes ett fint ex blixtsnabbt på K&S igår kväll. Hoppas den stannade på forumet och den nye ägaren visar upp den här.
Håller med helt och hållet. Ungefär samma känsla som att inte ha på sig glasögonen (för mig)Verkligen! Bra att ha en quartz när man måste springa ner till Ica och behöver slänga på nåt så man inte känner sig naken. Går jag ut utan klocka kan jag lika gärna lämna byxorna hemma också, liksom.
Riktigt bra!Såhär ser det ut i dagsläget.
Fantastisk trio. Jag är på jakt efter en Weekdater. Hör gärna av er om ni springer på enMina favorit Seikos...
King Seiko 44 2000 (1964)
s k Weekdater 6205-8150 (1966)
King Seiko Chronometer 5026-7040 (1969)
Helmet är riktigt ball!
Grymt med screw backSeiko Alarm Chronograph Sports 100, A904-507A, från 86 borde det bli. Väl använd men fullt fungerande.
Ser jag inte en Resofixlänk där?Kan hjälpa mig vad detta kan vara? Hittat i gömmorna hos min mormor.
Gillar dessa mer o mer. Äkta beater..7c43-7000 från nov. 87
Håller med! Och Quartz i en beatet är bättre än automatiskt alla dar i veckan tycker jag!Gillar dessa mer o mer. Äkta beater..
Seikos quartzare från 70/80-talet är grymma! Är det plexi så borde det räcka att putsa lite med autosol för att få bort märken.Blåser lite liv i denna igen Har införskaffat en ny quartzare! 8222-8020 är modellen. Från 82 om jag inte misstar mig? Tavlan ser svart ut i de flesta fallen men i vissa vinklar när ljuset faller in rätt syns en mörkbrun borstad textur av något slag. Intressant!
Finns lite smuts på insidan av glaset tyvärr och en irriterande "ding" på glaset som syns vid toppen av timvisaren. Tror ni att det går att fixa med finkornigt slippapper och Autosol eller liknande?
Syns lite tydligare här..
Jag tror faktiskt att designen är samma på våra med skillnaden att markeringarna är svarta på dina och vita på mina, troligtvis för att tavlan har annan nyans. Nice! Lycko dig som har orginallänk...Seikos quartzare från 70/80-talet är grymma! Är det plexi så borde det räcka att putsa lite med autosol för att få bort märken.
Här är min från 1980 med originallänk. Tavlan ser vit ut i solen, men är i själva verket silverfärgad och borstad som din.
Edit: Ser nu att våra är riktigt lika varandra! Min är en 8222-6020. Vad är det för ref på din?
Ser ut att vara en liiiiten skillnad i bandhornens utformning. Tror din har något spetsigare bandhorn. Din har även infälld krona, medan min inte har det. Skulle varit samma refnummer bak om det var samma boett. Tavlans ref står på tavlan. 800LR på din och nåt annat på min (har den hemma).Jag tror faktiskt att designen är samma på våra med skillnaden att markeringarna är svarta på dina och vita på mina, troligtvis för att tavlan har annan nyans. Nice! Lycko dig som har orginallänk...
Jag provade att putsa hetsigt med tandkräm med det hjälpte inte särskilt mycket. Ska prova Autosol!
Här är baksidan med ref. och annat
Ah du har helt rätt. Mina ögon är inte riktigt så skarpa Jaså, kul med finare urverk! Fick min för 326kr från tratten men var villig att ge någon hundralapp till, heheSer ut att vara en liiiiten skillnad i bandhornens utformning. Tror din har något spetsigare bandhorn. Din har även infälld krona, medan min inte har det. Skulle varit samma refnummer bak om det var samma boett. Tavlans ref står på tavlan. 800LR på din och nåt annat på min (har den hemma).
Ja, hade tur som fick originallänk! 141 kr på tratten för klockan inklusive länk! Var lite småfix dock, så den låg som repobjekt. Väldigt repigt glas, och ett stift i länken var borta, men behövde korta den ändå så var bara att plocka! 8222 är ett trevligt verk med hela fyra juveler, så lite smålyxigt för en sån budgetklocka som dom är idag!
Det är den nog värd! Min var ju ett riktigt fynd!Ah du har helt rätt. Mina ögon är inte riktigt så skarpa Jaså, kul med finare urverk! Fick min för 326kr från tratten men var villig att ge någon hundralapp till, hehe