• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Seiko samlingstråd

Såhär ser det ut i dagsläget.
IMG_9331.JPG
Fantastiskt vad många snygga ur de gjorde förr!
 

klevis

Omega
2-Faktor
Jag är totalt fast i deras förflutna. Det var enligt mig mer "rakt på" design och liknade inget annat när dom kom. Självklart har ju dykare alltid haft mycket gemensamt med tanke på funktion etc, men i övrigt om vi kikar närmare på 6138 och 6139 tex.

Kan inte annat än hålla med! LM, KS, GS, samt bullheadsen tycker jag har design som är ur denna värld! Köpte en vintage KS i sommras och jag blir bara mer och mer kär i den!
IMG_2102 (002).JPG
 

Psykel

Patek
Osäker på intresset i tråden, men här är ett foto av min vintage Seiko-samling. Det finns dock ett par klockor i gränslandet. SQ100 på grönt perlon är från 1987 och SII på grått perlon är från 1997. Har även en icke-fungerande quartz på högersidan från 1995.
Hojta till om nån vill ha en närbild på nåt!
IMG_7130.JPG
 

Sebastard

Vacheron
Osäker på intresset i tråden, men här är ett foto av min vintage Seiko-samling. Det finns dock ett par klockor i gränslandet. SQ100 på grönt perlon är från 1987 och SII på grått perlon är från 1997. Har även en icke-fungerande quartz på högersidan från 1995.
Hojta till om nån vill ha en närbild på nåt!
IMG_7130.JPG
Stiligt ;) Härliga dressare!
 

mps

Cartier
Blåser lite liv i denna igen :) Har införskaffat en ny quartzare! 8222-8020 är modellen. Från 82 om jag inte misstar mig? Tavlan ser svart ut i de flesta fallen men i vissa vinklar när ljuset faller in rätt syns en mörkbrun borstad textur av något slag. Intressant!
LRM_EXPORT_20170919_121055.jpg

Finns lite smuts på insidan av glaset tyvärr och en irriterande "ding" på glaset som syns vid toppen av timvisaren. Tror ni att det går att fixa med finkornigt slippapper och Autosol eller liknande?
Syns lite tydligare här..
LRM_EXPORT_20170919_121841.jpg
Fått bort skavet?
Kan ha lite aluminumoxidpulver eller något sånt :) Funka bra på några plexiglas jag testat på.
 
Topp