Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hoppas pengarna går till nåt roligare!Sålde precis en 7005-7030. Har grym post-försäljningsångest. Lid med mig.
Nice! King Seiko junior ju! Eller Prince Seiko?En 7005-8022
Känner att jag vill bidra lite till
Seiko A939 1981
Nej tyvärr Har Sir Moore någon A-serie Seiko alls på sig i Bond? Jag har länge velat ha iallafall någon Bond-Seiko men än så länge inte hittat någon. Tyvärr är ju Bondpremien väldigt hög på Seikoklockorna En jag funderat på är Gruen Precision 510 som är en klocka som oftast missas av dem som vill tjäna pengar, dessutom är just den ”orginalklockan” med 12-3-6-9 tavla och subsekund.Med tanke på din avatar, är det samma klocka som Bond har i (typ) Ur Dödlig Synvinkel?
Väldigt krispig 7a38-7020 från september -84
6139-6012 från april -72, men tyvärr med betydligt nyare länk
Pappas 8223-8080 från maj -81
Till sist en heads-only 6119-8530 från oktober -74 och en till 7a38-7020 från februari -85 med länk liggande någonstans
Hi. I have one 6119-8530, that was from my father and i can't find the original bracelet, that is in gold and grey metal. Would you be able to help me.
I would like to restore it to the original.
Thank you
I tried ebay, but no luck still!Sorry but unfortunately I can´t help you. My watch is head only and I have never tried to find the matching bracelet, so I have no idea where to look other than eBay. Good luck anyway!
Grymt!
Nyligen fått den andra delen av "The hot line".Farfars klocka som fick mig intresserat for klockar:
Klockan var producerad feb 1972, men uttagen senare. Min farfar van den i en golfturnering i 1973
den har en riktig bra sunburst som är tyvärr tuff att fånga i bild... och nu se jag mycket damm med.
Klockan håller tiden sådär bra- tapper 3 sekunder/dag.
Jag avslutar med en lume shot (från igår):
inte dåligt efter 44 år!
edit: ref 7005-7089
Bättre med bild.Nyligen fått den andra delen av "The hot line".
Vit Helmet är the shit!