luke.danielsson
Basic
Det är 6-siffrigt. Så 1972 alltså, tack för rättelsen!Skulle nog hoppa fram 10 år, är det ett 6 eller 7 siffrigt serienr? dom 7-siffriga försvann i slutet av 60-talet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är 6-siffrigt. Så 1972 alltså, tack för rättelsen!Skulle nog hoppa fram 10 år, är det ett 6 eller 7 siffrigt serienr? dom 7-siffriga försvann i slutet av 60-talet.
Då är det 1972. Den Seiko-loggan kom först 1964. 66-verket användes en bra bit in på 70-talet.Där ser man! Förlitade mig bara på en webbsida för datering av seiko-klockor så kan mycket väl vara så att det är felaktiga uppgifter. Serienumret börjar med 26!
Tror att det har med vilken region den har sålts i, ev. är 8039 USA marknaden, och ja man får hålla ögonen öppna för a m-delar till dessa också, kanske inte lika mkt som på 6139-600x.Hej!
Har suttit å tittat lite på Seiko 6138 "John player special." Har sett klockor med både ref 8030 och 8039. Vad är skillnaden? Har även sett blå exemplar som benämns John player.
Är det inte just svart/guld kombon som ska föra tankarna till Lotus gamla f1 bilar?
Är det lika mycket problem med am-delar till dessa som många andra 6138-39?
Vill gärna ha ett fint ex om man ska köpa.
Hej!
Har suttit å tittat lite på Seiko 6138 "John player special." Har sett klockor med både ref 8030 och 8039. Vad är skillnaden? Har även sett blå exemplar som benämns John player.
Är det inte just svart/guld kombon som ska föra tankarna till Lotus gamla f1 bilar?
Är det lika mycket problem med am-delar till dessa som många andra 6138-39?
Vill gärna ha ett fint ex om man ska köpa.
Förstår det, är en riktigt fin modell.Självklart bara de i svart/guld som har smeknamn John Player. Hade en fin som jag sålde. Har ångrat det många gånger.
love the bracelet aswell!Kul traad. Som en med CVSAD (Compulsive Vintage Seiko Aquisition Disorder) starter jeg med min eldste jeg og. Seiko Marvel fra 57 med herlig struktur tavle.
Yes!!!! Holy Grail!!!!Börjar med min 5717-8090 från 1965.
AMAZING!#4 är en 62mas, alltså Seikos första dykare. 6217-8001 från 1967. Fin delfinlogga på baklocket.
Which bracelet is this? Stunning! Post images of it please!Kul traad. Som en med CVSAD (Compulsive Vintage Seiko Aquisition Disorder) starter jeg med min eldste jeg og. Seiko Marvel fra 57 med herlig struktur tavle.
King Seiko Chronometer 5626-7040
Man blir glad av att se dom.7549-7010 -81 6105-8119 -74
Tack! Känner exakt likadantMan blir glad av att se dom.