• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Seiko samlingstråd

Exxet

Rolex
Den har fortat sig ca 5 minuter sen i morse. Inte så lite då med andra ord, tyvärr.
Förmodligen torra oljor eller att den har blivit magnetiserad, kan gå att rucka lite beroende på hur ställarmen står, påminner lite om den här 7006-7080 sk Batman.
Bat.jpg
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Hej
Finns det fler ägare till en sådan här på forumet? Jag har läst att de bara tillverkades något år men jag har sett dem med serienummer som tyder på en längre tillverkningsperiod. Seiko 6138 8010
 

Bilagor

  • D00EA4DA-EEAF-4161-BFF7-BCCBD531C62E.jpeg
    D00EA4DA-EEAF-4161-BFF7-BCCBD531C62E.jpeg
    742 KB · Visningar: 40

Viskan

Panerai
2-Faktor
Ligger en 6138 8010 ”Holy grail” på ebay. Ser ut att vara i strålande skick. Finns säkert lite prutmån på den. De kommer inte ut ofta i detta skicket. Om någon vill hugga den?
 

Jpg

Cartier
2-Faktor
Finns det nån som vet nån bra sida på internet där man kan läsa på om äldre seiko-verk, jag är framförallt intresserad av lite historia om 62-serien?
 

Tybring

Omega
2-Faktor
Någon som kan tipsa om en urmakare i Göteborg som servar/ruckar mekaniska vintage seikos?
Har en Sportsman Calender från 60-talet (?) som har börjat gå väldigt långsamt den senaste tiden!
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Om det är någon som har en fin brun 6138 Bullhead så är jag intresserad av att köpa. Jag har för ordningens skull även lagt en annons i köpes.
 

Jpg

Cartier
2-Faktor
Jag har en xlb161-länk som är aningens trång, jag skulle behöva montera en extra länkbit men jag kan för mitt liv inte fatta hur det ska gå till. Finns det nån som vet hur man gör? Bilder på eländet nedan.
20221002_140458.jpg 20221002_140513.jpg
 
Topp