Fjällgrisen
Basic
Tusen tack för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet någon vilken Seiko de är på bilden?
Det är en Seiko snk809, har en själv och kan starkt rekommendera den. Väldigt mycket klocka för pengarnaVet någon vilken Seiko de är på bilden?
Det sitter inte på insidan av glaset då?Är nån slags missfärgning som ej går bort hur jag än försöker. Tips mottages gärna. Förstår inte heller om det sitter på glaset eller boetten
Ingen aning men stör mig på det... är det lätt för urmakare att byta glas på vintage-seiko?Det sitter inte på insidan av glaset då?
Ingen aning men stör mig på det... är det lätt för urmakare att byta glas på vintage-seiko?
Är ju ett vanligt plexi på dom där (har två själv), så borde inte vara några problem.Ingen aning men stör mig på det... är det lätt för urmakare att byta glas på vintage-seiko?
Fy, överpris! Min med originallänkkostade 50kr på tratten!Så JÄVLA nöjd. Här har vi alltså en Seiko SQ som jag betalde 250kr för. Rengjorde grundligt, putsade glaset och monterade mesh-länk. Tycker den är så jävla cool och trots att den i samlingen konkurrerar mot klockor i som kostar 250x mer så tycker jag den ändå sprider lika mycket glädje. Det är detta som är så fantastiskt med denna hobby!
haha fan då...Fy, överpris! Min med originallänkkostade 50kr på tratten!
Skämt å sido. Grymt underskattade klockor, dom här! 8222 verkar vara ett riktigt pålitligt urverk, har ett par olika som jag inte betalat många slantar för totalt.
Så JÄVLA nöjd. Här har vi alltså en Seiko SQ som jag betalde 250kr för. Rengjorde grundligt, putsade glaset och monterade mesh-länk. Tycker den är så jävla cool och trots att den i samlingen konkurrerar mot klockor i som kostar 250x mer så tycker jag den ändå sprider lika mycket glädje. Det är detta som är så fantastiskt med denna hobby!
Absolut, ska ha det i åtanke!haha fan då...
Hojta till om du har nån att sälja! skulle vilja skapa en liten samling av dessa
Vilken månad7549-7010 '81
AprilVilken månad
Vintage Seiko-Quartz idag!
7005-7080.Vad har jag hittat nu då? Har en sån här något modellnamn eller dylikt? Står 7005A på verket. 70-tal?
Ah, tackar.7005-7080.
Farfars klocka som fick mig intresserat for klockar:
Klockan var producerad feb 1972, men uttagen senare. Min farfar van den i en golfturnering i 1973
den har en riktig bra sunburst som är tyvärr tuff att fånga i bild... och nu se jag mycket damm med.
Klockan håller tiden sådär bra- tapper 3 sekunder/dag.
Jag avslutar med en lume shot (från igår):
inte dåligt efter 44 år!
edit: ref 7005-7089
Vad har jag hittat nu då? Har en sån här något modellnamn eller dylikt? Står 7005A på verket. 70-tal?
7005-7080, som sagt. En trevlig klassiker, så grattis till den! Lite plexiputs bara, så blir den grym! Funkar den?Vad har jag hittat nu då? Har en sån här något modellnamn eller dylikt? Står 7005A på verket. 70-tal?
Tackar, jorå den tickar på men verkar forta sig lite. Så helt okej är den nog inte.7005-7080, som sagt. En trevlig klassiker, så grattis till den! Lite plexiputs bara, så blir den grym! Funkar den?
Hur lite fortar den sig? Seiko har alltid haft hyfsat generösa angivelser för gångavvikelse. Speciellt när det kommer till vintage, så tycker jag personligen att inom en minut per dygn är bra.Tackar, jorå den tickar på men verkar forta sig lite. Så helt okej är den nog inte.
Den har fortat sig ca 5 minuter sen i morse. Inte så lite då med andra ord, tyvärr.Hur lite fortar den sig? Seiko har alltid haft hyfsat generösa angivelser för gångavvikelse. Speciellt när det kommer till vintage, så tycker jag personligen att inom en minut per dygn är bra.