6105-8000
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin! Är det ett Klein glas?6105-8000
Fin! Är det ett Klein glas?
Blev riktigt braAllt tyder på det! Type 1, helt platt på toppen.
Köpte det av nån som ”fått det över”
Den är bara så jäkla rätt den där. Om du nån gång tappar förnuftet vet du vart jag finns6105-8000
Sjukt snygg klocka.Börjar min egen tråd med en bild på min 72'a Pouge med svensk dagskiva
Hej,
Min King Seiko 4502-7001 var inne på service för ett tag sedan. Går jättefint nu. Tänkte höra om någon vet om det går att lämna in klockan för slipning här i Stockholm för att få tillbaka grammar of design på höger sida som syns i bild. Eller är det dumt tro?
Vänliga hälsningar
Valdemar
Du kan kolla på https://www.cousinsuk.com/ och söka på modellen så får du se om dom har ersättningsglas.
Jävulskt fin! Snyggt band till den också! Men kan tänka mig att det är torrt som fnöske vid här laget
DrömsamlingHär har vi några av mina seiko klockor
Börjar med äldsta
Seiko 6217-8001 från 1966
6105-8000 från 1968
6105-8110 från 1976
6139-6032 speedtimer från 1971
6139-6005 pouge från 1971
7548-7000 kanji från 1983
Helt annorlunda samling nuDrömsamling
Hahaha! Det är klart, det var ju ett helt år senHelt annorlunda samling nu
Vad vill du veta?Postade detta i fynd-tråden. Hoppas mod är OK med moderator att jag lägger det här också!
Hittade en seiko kronograf 0634-5019 på loppis. Skulle gärna ta lite info om denna. Hittade en på chrono24 för 8000:- som var "Worlds first digital chronograf". Gäller det även denna eller är detta en nyare variant?
Sitter orimligt bra på handleden för att vara en såpass tung och klumpig pjäs
Lite puts och nytt batteri så hamnar denna i samlingen
Jävulskt fin! Snyggt band till den också! Men kan tänka mig att det är torrt som fnöske vid här laget
Ser ut som en Seiko 5 SNK809Vet någon vilken Seiko de är på bilden?