Brutalt bra! Tack för bildfesten.Alla bör ha minst en Seiko i samlingen... Detta har man ju hört förr, och något som ekat i mitt huvud under de 5 åren jag hängt på olika klockforum. Självklart har det varit vintage i första hand, men det har inte varit helt lätt för mig. Trots mängder av försök med diverse dykare, quartzare, kronografer, dressare etc, har jag aldrig riktigt hittat någon som fått stanna speciellt länge pga att jag aldrigt riktigt klaffat helt hundra med dem på ett eller annat sätt. Om det inte varit det ena, så har det varit det andra... Sitter inte riktigt hundra, för lik något annat jag redan har, för ful, för stor, för liten, för tråkig, för tung, för tjock, för vanlig osv... Nu känns det som jag äntligen kanske hittat rätt, i denna King Seiko 5626-7000 från 1970. Klämde på en no-name nitad vintagelänk, vilket blev väldigt smutt IMHO. Lite trevlig läsning om denna och liknande King Seikos finns bl.a. här... http://forums.watchuseek.com/f366/h...comparison-5626-7113-5256-8010-a-1034554.html
Bombar på med lite bilder, min vana trogen, för att möjligen visa lite på vad denna har att erbjuda rent estetiskt... @M.L.
Boettformen på den Seikon är bara för bra. Den nitade länken passar riktigt bra.
Hojta till när (om) du vill sälja.