Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inte hålla mig från att posta en pouge till. Blir fasen så glad när man kränger på sig denna.
Sitter så jäkla bra och lyser som en lördagsmorgon.
Helt klart, bilderna togs igår så jag har inte ställt fel dag.kan behövas på en tisdagsmorgon
7548-7000 med Dagazinsert. Från oktober 81 eller 91 enligt serienr. Vilket är troligast tror ni?
Det kan inte bli för mycket Pouge! Som du säger, man blir jävligt glad av denna En klar favorit!Kan inte hålla mig från att posta en pouge till. Blir fasen så glad när man kränger på sig denna.
Sitter så jäkla bra och lyser som en lördagsmorgon.
1981
7548-7000 med Dagazinsert. Från oktober 81 eller 91 enligt serienr. Vilket är troligast tror ni?
för att bygga upp spänningen...inväntar en seiko imorgon eller på onsdag, en ägare som köpte den i sverige ny runt 1980, säljaren har och är dykare, klockan har vart bortglömd i en låda under 25 år, 100% original, om det låter för bra för att vara sant...självklart så håll tummarna
Grymt! Alltid lika kul med klockor som kommer direkt från första ägaren. Ingen som mig som har varit och pillat på dom mer än nödvändigtnu är den hos mig...
Grym patinaNytillskottet!
Seiko 6309-7040 turtle
Grymt! Alltid lika kul med klockor som kommer direkt från första ägaren. Ingen som mig som har varit och pillat på dom mer än nödvändigt
Och på sitt GL-band också, tjusigt! Var rädd om den.
/David
Nytillskottet!
Seiko 6309-7040 turtle
Nytillskottet!
Seiko 6309-7040 turtle
Tack!Grym patina
snyggt, blir ett isofrane till min också när den kommer tillbaka från service....fast jag måste säga att mitt original band är otroligt skönt
Tack så mycket!visst har du suwa dial?
Tack så mycket!
Yes min har en suwa-tavla.
bröder fast min har vart bortglömd i en låda 25 år
Häftigt att du köpte din av första ägaren som är dykare!
Riktigt fin! Personligen tog det mig ett tag att vänja mig vid de fyrkantiga registren men nu tycker jag det är skitsnyggt!Har gillat de 2 "True" Pogues jag haft, men denna är nog lite snyggare
Mer att läsa här... http://wornandwound.com/affordable-vintage-seiko-6138-0030-kakume/
Från -74, 6138-0030 aka Kakume
6139-8020 från 1971 (tror jag?). Enormt underskattad!
Underbar. När du ska flippa eller tröttnat skicka ett PMÄntligen framme. Köp från Italien.
Nyservad 6139-6020 Pulsations -72'a
Dags att pilla på ett armband