6139-8020 från 1971 (tror jag?). Enormt underskattad!
Framförallt på länk! Riktigt goa, dock aldrig haft en konstigt nog (de går ju ofta hyfsat billigt på eBay etc. i jämförelse med andra 6139;or )
Fin var ditt exemplar med
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
6139-8020 från 1971 (tror jag?). Enormt underskattad!
Äntligen framme. Köp från Italien.
Nyservad 6139-6020 Pulsations -72'a
Dags att pilla på ett armband
Tack! Will do, dröjer nog ett tag dockUnderbar. När du ska flippa eller tröttnat skicka ett PM
Tackar! Hittade denna på Tradera som renoveringsobjekt (urverket behöver ses över), dock fungerar allt och den håller tiden hyfsat bra! Använder den lite för sällan, den är ju riktigt cool. Man undrar ju dock vem som tyckte att färgkombon brun/hudfärgad/orange var den mest ultimata på en klocka... Lite kul med svenskt daghjul och orginallänk också!Framförallt på länk! Riktigt goa, dock aldrig haft en konstigt nog (de går ju ofta hyfsat billigt på eBay etc. i jämförelse med andra 6139;or )
Fin var ditt exemplar med
Riktigt snygg med detta armbandet!Kul traad. Som en med CVSAD (Compulsive Vintage Seiko Aquisition Disorder) starter jeg med min eldste jeg og. Seiko Marvel fra 57 med herlig struktur tavle.
Grattis. Får man ställa sig på kö? Iskall klocka.Nytillskott i lådan!
Seiko 6138-6005 pogue med den ovanliga silverfärgade urtavlan!
Tack!Grattis. Får man ställa sig på kö? Iskall klocka.
Tjusigt! Är j*vligt sugen på en Bullhead!
Bara kjør i ugnen, ha på lite tunnad vattenfaerg først, så inn med skiten.. Tavlan behøver ca 20 minuter, visarna 40-50. Alt på 230 grader.6309-7040 med 6105 mod...
AM tavla, visare & insert men det avspeglades i priset och boetten är opolerat fin. Handen på hjärtat så gillar jag faktiskt 6105 tavla/visare bättre än orginal utséende om det ändå sitter AM prylar i. Armégrön canvasstrap, har en coin bezel till den också som skall på. Funderar på att ugnspatinera tavla/visare men vet inte om jag vågar.
-84 så den platsar Var lite nervig för storleken men bärs otroligt skönt.
Ser onekligen riktigt bra ut på din... Gött med en lagom beat up bezel också. Passar en bezel insert från SKX rakt av på dessa?Bara kjør i ugnen, ha på lite tunnad vattenfaerg først, så inn med skiten.. Tavlan behøver ca 20 minuter, visarna 40-50. Alt på 230 grader.
Jag ventar på bubble boy och coin edge til den her også.
Ja, inserten er dom samma. Denna tog jag från den SKXen jag moddade til Spectre.Ser onekligen riktigt bra ut på din... Gött med en lagom beat up bezel också. Passar en bezel insert från SKX rakt av på dessa?
Toppen! Då kan man prova sig fram lite med blekning, repning, etc med möjlighet att beställa nytt om det skiter sig. Är faktiskt lite sugen på en Doxa (Soxa) mod av den också men då vill jag nog ha en 6105 i lådan innan jag sätter igång...Ja, inserten er dom samma. Denna tog jag från den SKXen jag moddade til Spectre.
Måste. Ha. En. Sån. !#7 är min 40-årspresent till mig själv. 6159-7000 från juni 1968.
Tackar! Hittade denna på Tradera som renoveringsobjekt (urverket behöver ses över), dock fungerar allt och den håller tiden hyfsat bra! Använder den lite för sällan, den är ju riktigt cool. Man undrar ju dock vem som tyckte att färgkombon brun/hudfärgad/orange var den mest ultimata på en klocka... Lite kul med svenskt daghjul och orginallänk också!
Snyggt! Ufon är grym!Har inte sett att en 6138-0011 a.k.a UFO har dykt upp ännu. Bjuder därför på min från oktober 1976. Armbandet matchar fint om jag får säga det själv.
Så härligt sjuttiotalsmysigSpeedtimer 6138-0030 aka Kakume från november 1976..
Wow! Vilken bubbla!Da kom coin-edge bezel och Bubble-boy glaset fraan Harold i dag
Den er inte så høg som det ser ut som på bilden, men den ger et skønt " djup" åt tavlan och får den at verka større, och imho et mer klassiskt stuk åt klokkan.Wow! Vilken bubbla!
Slänger in en bild på min coin bezel som jämförelse