Vantheman
Basic
Trevligt det också! Saknar du gamla 7928:an?Uppdaterad trippel med Oystercase
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevligt det också! Saknar du gamla 7928:an?Uppdaterad trippel med Oystercase
![]()
Tack! Bytte den plus lite annat pga att jag skulle uppgradera min 1675 men det visade sej svårt o dyrt. Hade en ”roligare” Flinga innan 7928’n men gillar den jag har nu. Den är vettig o går att använda till vardagsTrevligt det också! Saknar du gamla 7928:an?
Förstår fortfarande inte varför du skulle vilja uppgradera din 1675a, den är +++++Tack! Bytte den plus lite annat pga att jag skulle uppgradera min 1675 men det visade sej svårt o dyrt. Hade en ”roligare” Flinga innan 7928’n men gillar den jag har nu. Den är vettig o går att använda till vardags![]()
Vad är det för Zenith?
Det är en De luca mk1 cal 400, -88 gjord i ca 1000ex.Vad är det för Zenith?
Jag håller med. Gillar starkt gilten! Min Holt trinity är typ dina tre klockor!Förstår fortfarande inte varför du skulle vilja uppgradera din 1675a, den är +++++![]()
Hur kommer det sig att du ville uppgradera? Kan ju knappt bli en bättre 1675 Roterar du bland alla tre klockor?Tack! Bytte den plus lite annat pga att jag skulle uppgradera min 1675 men det visade sej svårt o dyrt. Hade en ”roligare” Flinga innan 7928’n men gillar den jag har nu. Den är vettig o går att använda till vardags![]()
Tack!Förstår fortfarande inte varför du skulle vilja uppgradera din 1675a, den är +++++![]()
Finns alltid bättre i form av mer eftertraktade attribut som tidigare reffar hade. Chapterring, pcg osv. Dock svårt och fruktansvärt dyrt att kombinera med skicket som min 1675 och 5513 har. Och den biten vill jag aldrig tumma på. Skicket ska vara så bra det går, boetten opolerad o vass, tavlan blank o fin utan defekter, bra länk med korrekt år samt bra insert.Hur kommer det sig att du ville uppgradera? Kan ju knappt bli en bättre 1675 Roterar du bland alla tre klockor?![]()
Hur kommer det sig att du ville uppgradera? Kan ju knappt bli en bättre 1675 Roterar du bland alla tre klockor?![]()
Här kan du läsa mer om de olika uppsättningar etc som GMT 1675 kommit med @Vantheman.Finns alltid bättre i form av mer eftertraktade attribut som tidigare reffar hade. Chapterring, pcg osv. Dock svårt och fruktansvärt dyrt att kombinera med skicket som min 1675 och 5513 har. Och den biten vill jag aldrig tumma på. Skicket ska vara så bra det går, boetten opolerad o vass, tavlan blank o fin utan defekter, bra länk med korrekt år samt bra insert.
Inte bara svårt o svindyrt men även tidskrävande och de få objekt som dyker upp finns oftast på andra sidan jordklotet.
Inte optimalt med andra ord..
Roterar gör jag inte utan de flesta av mina klockor stannar i bankfacket och bärs väldigt sällan förutom Flingan som används dock![]()
Min 1675 är ju den sista med gilt tavla. Inte den roligaste eller mest åtråvärda men skicket väger upp..Här kan du läsa mer om de olika uppsättningar etc som GMT 1675 kommit med @Vantheman.
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-1675-1959-1980.89823/
Tack snälla för tipset! Den skall jag gå igenomHär kan du läsa mer om de olika uppsättningar etc som GMT 1675 kommit med @Vantheman.
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-1675-1959-1980.89823/
Oftast strävar man efter det man inte har, åtminstone gjorde jag det förut, och blir därför aldrig riktigt nöjd med det man faktiskt har. Hoppas du njuter varje sekund av din häftiga trippel!Min 1675 är ju den sista med gilt tavla. Inte den roligaste eller mest åtråvärda men skicket väger upp..
Tack!Oftast strävar man efter det man inte har, åtminstone gjorde jag det förut, och blir därför aldrig riktigt nöjd med det man faktiskt har. Hoppas du njuter varje sekund av din häftiga trippel!
Fler bilder på samlingen vore väldigt kul!Tack!
Visst strävar man efter bättre hela tiden. Det är ju det som gör att man utvecklas samt förbättrar sin samling. Sen kommer det till en punkt där man måste avväga saker o ting. I mitt fall familjelivet som inte klickar med att jag letar klockor 5-6 timmar per dygn i kombination med att det jag redan har är helt ok. Visst vore det kul med en vassare gilt duo men kommit fram till att det inte är värt det i dagsläget.
Har ju även trevlig chrono trippel som jag gärna vill behålla dessutom![]()
Tack men såna bilder släpper jag inte haha.Fler bilder på samlingen vore väldigt kul!
Nydelig trippelUppdaterad trippel med Oystercase
![]()
Alltså din chapterring sub.....Har tråkigt.. Solen och klockorna gör tristessen något mindre.
![]()
Är ju 2st chapterringAlltså din chapterring sub.....Övriga klockor är inte fy skam heller...
Med dessa finns det ju faktiskt inget objektivt behov av någon ytterligare klocka;-) Välavvägd trio!Bidrar med en vintagetrio på temat beater, kostym, kronograf.
![]()