• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage trippel

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
3 x Omega
Frågan är om den i mitten räknas som vintage? Den är från 98.
IMG_0440.jpeg
Snygg trippel! Omega har verkligen fått till distinkt design under 60, 70 och 90-talet. Svårt det att avgöra vad som är vintage. Vissa hävdar att det är ett visst antal år t.ex. 30, men då faller min Zenith i posten ovan, eftersom den är från ca 1992. Om vi säger 20 år så får både din fina Constellation och min vara med så jag tycker vi kör på det!
 

Pictor

Audemars
1281AE02-8092-40B6-944D-2870E9244634.jpeg
Hittade i går Steffos cigarrlåda. Där har jag Seikohjälmar. Kul! Jag har ett gammalt gott öga till dom. Superrustika och hög kvalitet. Den med länk köpte jag strax efter dom introducerades. Har jobbat oerhört hårt, tappats från byggställningar, hård segling etc. Blev en sport hos mig att inte renovera, utan se hur länge den skulle klara att gå perfekt. Det är bara att trampa igång den, och den går Perfekt. Kan nästan matcha mina bästa Kronografer ( med stort K). Bytt glas på den 1 gång. Flögs på några dagar från Japan till Robert Engström , som på den tiden vårdade Seikos varumärke mkt gott. Sen var det bara och röja vidare med den.
 

DrKlocka

Audemars
Ebel trippel, -dress-dyk-krono-
1249144E-D0BD-4B8E-9367-C8D9867CAF50.jpeg

Ref. -183903-983913-1134901-
FEC0C359-3B6C-4901-B717-5A2AEB435D63.jpeg
Blev så inspirerad att jag lade ett bud på en Ebel Krono på eBay, men dessvärre fick jag den inte. Minns att jag totalratade modellen för ett par år sedan och tyckte att det var bland det fulaste jag sett. Men nu är det tvärtom - vilken fantastiskt cool modell! Obehagligt läcker fiskbensinspirerad-länk och grymt urverk desssutom! En vacker dag ska jag köpa en.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Blev så inspirerad att jag lade ett bud på en Ebel Krono på eBay, men dessvärre fick jag den inte. Minns att jag totalratade modellen för ett par år sedan och tyckte att det var bland det fulaste jag sett. Men nu är det tvärtom - vilken fantastiskt cool modell! Obehagligt läcker fiskbensinspirerad-länk och grymt urverk desssutom! En vacker dag ska jag köpa en.
Kul att du blev inspirerad! Kan inte annat än att hålla med - det är en fantastisk modell. Men jag förstår att du ratat den. Tog säkert tio år för mig att förstå storheten i modellen.
 
Topp