Riktigt skönt gäng för liten peng! Snygg stilspridning också!![]()
Postat tidigare i annan tråd, men här är tre av mina vintagedykare i budgetsegmentet. Har en till trippel på ingång under veckan![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt skönt gäng för liten peng! Snygg stilspridning också!![]()
Postat tidigare i annan tråd, men här är tre av mina vintagedykare i budgetsegmentet. Har en till trippel på ingång under veckan![]()
BAM! där fick jag på näsanEller en till!
![]()
Nice... very nice.... Har du ref. på Heuern ?70-tals trippel med produktionsdatum -78, -72 och -71
![]()
Nice... very nice.... Har du ref. på Heuern ?
Riktigt riktigt snygg.Tackar! Heuern är en 73453 S. Just den modellen med enkel-index verkar ha funnits ca 70-73.
Klart boetterna är fina, är ju kopior på Seamastern...Världsmästartrippel. Dessa 36mm boetter är fantastiskt trevliga med bra proportioner, enligt mitt tycke.
![]()
Mycket trevliga, med andra ord!Klart boetterna är fina, är ju kopior på Seamastern...
70-tals trippel med produktionsdatum -78, -72 och -71
![]()
Inte för att Rolexen är dålig men de två andra är så mycket bättre! Grymma!Rollen är kanske inte helt rumsren, men smyger in den här:
![]()
På nåt vis håller jag med... Tankarna går åt hållet att sälja den och utöka med ett par trevliga kronografer. Men, sen har jag någon fånig idé om att man "måste" ju ha en SubInte för att Rolexen är dålig men de två andra är så mycket bättre! Grymma!
Nu hoppade jag iofs typ aldrig på just det tåget, men har i stor gett upp Rolex då annat lockar mer.På nåt vis håller jag med... Tankarna går åt hållet att sälja den och utöka med ett par trevliga kronografer. Men, sen har jag någon fånig idé om att man "måste" ju ha en Sub![]()
Epsa boetter tror jag?Klart boetterna är fina, är ju kopior på Seamastern...
Faktiskt aldrig tittat in i dem? Vissa är ju kromade så jag förmodade att det inte var en av "goda" tillverkarna.Epsa boetter tror jag?
(jag har iaf en 50-60 tals lagonda med epsa)
Finns både kromade och stål, @JMolin s klockor ser dock ut som stål allihopa?Faktiskt aldrig tittat in i dem? Vissa är ju kromade så jag förmodade att det inte var en av "goda" tillverkarna.
Yes, samtliga i stål!Finns både kromade och stål, @JMolin s klockor ser dock ut som stål allihopa?
Sinnessjukt bra. Jag älskar El Primeron!145.012 -67, Zenith A782 -71, Enicar Sherpa -64
Svart, vitt, färg... Flat, Lobster, BoR, kul med variation
![]()
![]()
145.012 -67, Zenith A782 -71, Enicar Sherpa -64
Svart, vitt, färg... Flat, Lobster, BoR, kul med variation. Två av de absolut bekvämaste länkarna som finns är representerade. Tror ni anar vilka dessa är
![]()
![]()