• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage trippel

IMG_8681.JPG
Jaeger å en Omega

Så fruktansvärt bra. Vet inte ens vad den högra modellen heter? Men den är ju fantastisk. Grus-santos går ju dock före i kön sas.
Tackar! Den högra är en Tortue med samma ultratunna F. Piguet som Dumonten i bilden har. Tror det är en 80-talsmodell men inte helt säker när den kom. Väldigt tydligt att Carree är en sportklocka när de är tillsammans, rätt mycket kraftigare än övriga.

Tackar! Den högra är en Tortue med samma ultratunna F. Piguet som Dumonten i bilden har. Tror det är en 80-talsmodell men inte helt säker när den kom. Väldigt tydligt att Carree är en sportklocka när de är tillsammans, rätt mycket kraftigare än övriga.
Den fantastisk fina intarsian går inte heller av för hackor . Motala intarsia?

Mjölby intarsia gjorde enormt fina arbeten i offentlig miljö, Konserthus, dörrar på stora biografer, bla. i Sthlm. En mängd stora konstnärer var kopplade till dom när dom fick sina uppdrag av arkitekterna. Allt det där vet du säkert. Fina grejor kort sagt.

Urk, så snuskigt bra! Har börjat få upp ögonen för mer udda Cartiermodeller, som Tortue. Verkar som dom inte dragit iväg i pris på samma sätt som Tank.
Tack! Alltid varit dyrare tycker jag, men kanske framförallt mycket ovanligare. Brukar dock gå igenom alla Cartierannonser och finns ju några udda modeller. Läckrast är ju såklart de med f piguet eller motsvarande då de blir så tunna.

Tack! Alltid varit dyrare tycker jag, men kanske framförallt mycket ovanligare. Brukar dock gå igenom alla Cartierannonser och finns ju några udda modeller. Läckrast är ju såklart de med f piguet eller motsvarande då de blir så tunna.
Verkligen! Känner att jag skulle behöva en riktigt tunn klocka, sådär löjligt tunn! Tunnaste jag har nu är min Must de Tank på 6mm, men den är ju rena tjockisen jämfört med mycket annat.

Tillbaka
Topp