• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintageavdelningens ”Vad har jag köpt-tråd”

Exxet

Rolex
Japp, mitt vrak, 35 mm, sitter en version av 106 verk i den, ursäkta lökkvaliteten på bilden.
z5.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för svar, tavlan är sliten vid vissa index så den e lugn, har fin patina också. Men boett o länk måste nästan vara fixat.
50-tal? Länk inte moser?:)
Lugn är den inte. Även ommålade tavlor kan ha missfärgningar, behöver inte vara gjort igår. Tror du kan börja att roa dig med att se om Moser-trycket är i rätt typsnitt för åldern. Minutskalan ligger liiite för långt ut också. Precis dessa minutskalor ser man på ommålade klockor.

Länkar är ju i bästa fall märkta med urtillverkaren under denna tid. Men skulle inte tro att den kom från Moser nej. Passar dock fint tycker jag.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Tack för svar, typsnittet är exakt korrekt.
Kan vara målad för länge sen?
Men jag har hittat typ 3 klockor med samma skala och typsnitt. Dessa klockor är väldigt ovanliga verkar det som.Och min skala är "närmast" mitten. Så då måste alla kända sålda jag hittat på Google också vara målade. Spelar inte så stor roll. Så svårt att hitta info. Har förövrigt inte hittat denna på länk, så oklart om de sålde länk till denna.

Jag har inte kunskapen, men värderar din åsikt väldigt högt.:):pompus: vi kör så länge det är kul:p
Gissar du också 50-tal? 60?
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Låset på länken liknar det på en länk jag haft. Även den var snygg men den kändes billig så jag sålde den tillsammans med en klocka. Länken gav inte intrycket av att ha hört till någon speciell klocka från början. Jag gissar att det var någon billig eftermarknadsgrej. Men rostfritt stål åtminstone och absolut inte dålig kvalitet.
Är din märkt på samma sätt?
iJhWMcl.jpg

skZYfuC.jpg

95kLH9t.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för svar, typsnittet är exakt korrekt.
Kan vara målad för länge sen?
Men jag har hittat typ 3 klockor med samma skala och typsnitt. Dessa klockor är väldigt ovanliga verkar det som.Och min skala är "närmast" mitten. Så då måste alla kända sålda jag hittat på Google också vara målade. Spelar inte så stor roll. Så svårt att hitta info. Har förövrigt inte hittat denna på länk, så oklart om de sålde länk till denna.

Jag har inte kunskapen, men värderar din åsikt väldigt högt.:):pompus: vi kör så länge det är kul:p
Gissar du också 50-tal? 60?
Alltid lite intressant detektivarbete. Kollade lite snabbt och ser ut som det tryck du har på din tavla är det man hade på sina fickur. Inte alls otroligt om man bara förde över detta till armbandsur. Tycker det egentligen ser lite för stort ut på den urtavlan. Denna nedan ser mycket vettigare ut:
moserpilot001.jpg

När jag nämnde minutskalan syftade jag på att visarna inte nådde hela vägen ut. Detta är inget man brukade missa förr i tiden.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Låset på länken liknar det på en länk jag haft. Även den var snygg men den kändes billig så jag sålde den tillsammans med en klocka. Länken gav inte intrycket av att ha hört till någon speciell klocka från början. Jag gissar att det var någon billig eftermarknadsgrej. Men rostfritt stål åtminstone och absolut inte dålig kvalitet.
Är din märkt på samma sätt?

Super! Tack för svar.
Den är inte märkt sådär. Men det måste vara samma tillverkare!
har en stämpel "gsk" eller "g8k"? samt "americ.metal"
Kan ju ha sålts med klockan men garanterat inget moser inhouse.
Tack!
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Alltid lite intressant detektivarbete. Kollade lite snabbt och ser ut som det tryck du har på din tavla är det man hade på sina fickur. Inte alls otroligt om man bara förde över detta till armbandsur. Tycker det egentligen ser lite för stort ut på den urtavlan. Denna nedan ser mycket vettigare ut:
När jag nämnde minutskalan syftade jag på att visarna inte nådde hela vägen ut. Detta är inget man brukade missa förr i tiden.

Perfekt, tack. Ja texten e ju lite lååång.
Men det var nog lättast att stämpla samma som fickuren.
Kostnad och tid.:)
 
Topp