Vet tyvärr inte, beror på hur du tänkte serva. Men rengör och polera upp, den ser välbyggd ut och bandhornen var stöddiga.Fick med denna i en lot för ett tag sen & grävde fram den nu Vad vet ni? Värt & få igång å polera plexi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet tyvärr inte, beror på hur du tänkte serva. Men rengör och polera upp, den ser välbyggd ut och bandhornen var stöddiga.Fick med denna i en lot för ett tag sen & grävde fram den nu Vad vet ni? Värt & få igång å polera plexi?
Även ganska stöddigt med 45 jewels i verket. Lite overkill kanske?Vet tyvärr inte, beror på hur du tänkte serva. Men rengör och polera upp, den ser välbyggd ut och bandhornen var stöddiga.
Från en tid där japsarna trodde antal juveler hängde ihop med kvalitet. Orientd 100-Jewelverk är väl typ samtida?Även ganska stöddigt med 45 jewels i verket. Lite overkill kanske?
Galet! Frågan är väl var gränsen går för när fler juveler inte = bättre verk.Från en tid där japsarna trodde antal juveler hängde ihop med kvalitet. Orientd 100-Jewelverk är väl typ samtida?
Inte bara japaner, ganska vanligt bland Schweizarna också, bl.a. roamer körde något 100j verk.Från en tid där japsarna trodde antal juveler hängde ihop med kvalitet. Orientd 100-Jewelverk är väl typ samtida?
Edit: @kuma-kun är väl vass på uddajapaner?
När juvelerna sitter fastlimmade på rotorn som utsmycknad... (inget skämt).Galet! Frågan är väl var gränsen går för när fler juveler inte = bättre verk.
Har börjat gilla dessa. Fick ärva en sån här från min pappas morfar när jag var yngre, tyckte den var apful men nu börjar jag förstå formspråket. Gratulerar!Fastnade gör denna tavlan idag.
Går tyvärr inte riktigt fånga storheten på bild.
Ser ut som det är en hel galax i tavlan. Skiftar i blått, lila, brons och guld mm.
Denne er lige kommet med posten
Omega Genéve Dynamic 1. gen. Day/Date. Ref. 166.079, cal. 752 fra ca. +- 1969
Tror den er bedst på lænke. Havde kun et sort Dynamic armband på lageret.
Mine Dynamic 1 generation
Denne er lige kommet med posten
Omega Genéve Dynamic 1. gen. Day/Date. Ref. 166.079, cal. 752 fra ca. +- 1969
Tror den er bedst på lænke. Havde kun et sort Dynamic armband på lageret.
Mine Dynamic 1 generation
En lot NOS nitade länkar!
Grymt! Vilka storlekar?En lot NOS nitade länkar!
Coolt, är också intresserad om du har någon i 18/19/20mm att släppaEn lot NOS nitade länkar!
Giv 18/19mm, bjuder på kaffe.En lot NOS nitade länkar!
Köper gärna någon i 18 mm om du har någon överEn lot NOS nitade länkar!
En lot NOS nitade länkar!
Drömmen... Har du någon 18mm över så kan jag förbarma mig över den(till ett skäligt pris förstås) bara att slänga iväg ett pm
Grymt! Vilka storlekar?
Lust att sälja någon?
Coolt, är också intresserad om du har någon i 18/19/20mm att släppa
Giv 18/19mm, bjuder på kaffe.
Köper gärna någon i 18 mm om du har någon över
Ser nästan nytillverkade ut? Koolt iaf.En lot NOS nitade länkar!
Mm ser väldigt lika ut nytillverkade jag köpt tidigare...Ser nästan nytillverkade ut? Koolt iaf.
Ser nästan nytillverkade ut? Koolt iaf.
Ska enligt säljaren inte vara nytillverkat, men vi får se när de kommer! De är iaf vikta och inte solida som Alpha-länkarna på Ebay.Mm ser väldigt lika ut nytillverkade jag köpt tidigare...
Hoppas att jag har fel såklart! Köpte min senaste från Frankrike och de än var beskriven som vintage men kändes som kass nyproduktion när jg fick hem den. De vintage som jag har känns väldigt välgjorda och i klass med min gamla C+I-länk.Ska enligt säljaren inte vara nytillverkat, men vi får se när de kommer! De är iaf vikta och inte solida som Alpha-länkarna på Ebay.
Ser nästan nytillverkade ut? Koolt iaf.
Haft liknande som kändes nytillverkad men samtidigt väldigt bra.Ska enligt säljaren inte vara nytillverkat, men vi får se när de kommer! De är iaf vikta och inte solida som Alpha-länkarna på Ebay.
Hoppas att jag har fel såklart! Köpte min senaste från Frankrike och de än var beskriven som vintage men kändes som kass nyproduktion när jg fick hem den. De vintage som jag har känns väldigt välgjorda och i klass med min gamla C+I-länk.
Haft liknande som kändes nytillverkad men samtidigt väldigt bra.
Vet du om de flexar eller inte?
Edit: på tiden att någon nytillverkar länkar som passar vintageklockor.
Ingen?
Den enda jag hittar på forumet är @Rozzy grymma kronograf.
Skralt på de utländska forumen också och på eBay finns bara denna:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/273929716942
Men det känns lite magstarkt med 18 000kr
Kan den ha någon militär koppling?
Jag förstår varken tyska eller sidan, hittar du något vettigt?
Väldigt lik den jag har förutom boetten, vart har du köpt den? Vet du något om den?7
Jag har denna:
Den här har jag, utmärkt tavla, men verkar ha trasig uppdragsfjäder.
Jag förstår varken tyska eller sidan, hittar du något vettigt?
Köpt på loppisbutik i litet samhälle i Kronoberg. 15kr, funkade när jag köpte den, men tror fjädern gick av direkt när jag försökte vrida upp den nästa gång. Tråkigt för skicket är jättebra.Jag förstår varken tyska eller sidan, hittar du något vettigt?
Väldigt lik den jag har förutom boetten, vart har du köpt den? Vet du något om den?