• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintageavdelningens ”Vad har jag köpt-tråd”

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fick med denna i en lot för ett tag sen & grävde fram den nu :) Vad vet ni? Värt & få igång å polera plexi?
91254897-CE1D-4269-B357-09594BF6D069.jpeg
189E17DE-447C-4284-9BE2-D9B0052893BB.jpeg
Vet tyvärr inte, beror på hur du tänkte serva. Men rengör och polera upp, den ser välbyggd ut och bandhornen var stöddiga.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Från en tid där japsarna trodde antal juveler hängde ihop med kvalitet. Orientd 100-Jewelverk är väl typ samtida? :D

Edit: @kuma-kun är väl vass på uddajapaner? :)
Inte bara japaner, ganska vanligt bland Schweizarna också, bl.a. roamer körde något 100j verk.
Galet! Frågan är väl var gränsen går för när fler juveler inte = bättre verk.
När juvelerna sitter fastlimmade på rotorn som utsmycknad... :rolleyes: (inget skämt).
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Fastnade gör denna tavlan idag.
Går tyvärr inte riktigt fånga storheten på bild.
Ser ut som det är en hel galax i tavlan. Skiftar i blått, lila, brons och guld mm.

IMG_20190817_150319.jpg
Har börjat gilla dessa. Fick ärva en sån här från min pappas morfar när jag var yngre, tyckte den var apful men nu börjar jag förstå formspråket. Gratulerar!
 

Koppe

Cartier
En lot NOS nitade länkar!
68379F95-76B0-41B7-ADAD-6441405C6DE9.jpeg

Drömmen... Har du någon 18mm över så kan jag förbarma mig över den(till ett skäligt pris förstås) bara att slänga iväg ett pm :)

Grymt! Vilka storlekar?

Lust att sälja någon? :)

Coolt, är också intresserad om du har någon i 18/19/20mm att släppa :)

Giv 18/19mm, bjuder på kaffe. :D

Köper gärna någon i 18 mm om du har någon över :)

Hör av mig i PM när de anlänt! :)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Ska enligt säljaren inte vara nytillverkat, men vi får se när de kommer! De är iaf vikta och inte solida som Alpha-länkarna på Ebay.
Hoppas att jag har fel såklart! Köpte min senaste från Frankrike och de än var beskriven som vintage men kändes som kass nyproduktion när jg fick hem den. De vintage som jag har känns väldigt välgjorda och i klass med min gamla C+I-länk.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ser nästan nytillverkade ut? Koolt iaf.
Ska enligt säljaren inte vara nytillverkat, men vi får se när de kommer! De är iaf vikta och inte solida som Alpha-länkarna på Ebay.
Haft liknande som kändes nytillverkad men samtidigt väldigt bra. :)

Vet du om de flexar eller inte?

Edit: på tiden att någon nytillverkar länkar som passar vintageklockor.
 

Koppe

Cartier
Hoppas att jag har fel såklart! Köpte min senaste från Frankrike och de än var beskriven som vintage men kändes som kass nyproduktion när jg fick hem den. De vintage som jag har känns väldigt välgjorda och i klass med min gamla C+I-länk.

Haft liknande som kändes nytillverkad men samtidigt väldigt bra. :)

Vet du om de flexar eller inte?

Edit: på tiden att någon nytillverkar länkar som passar vintageklockor.

Har två stycken länkar som jag köpt som NOS 16 respektive 18mm från Ebay. Tycker kvalitén är bra, speciellt i jämförelse med exempelvis Alpha’s 20mm-länkar och liknande Kina-produktioner som jag känt på. Ingen flex vad jag vet. Får se hur kvalitén är när de kommer. Handlaren verkar bra iaf :).
 

dagnydigger

Cartier
Senast ändrad:

dagnydigger

Cartier
Jag förstår varken tyska eller sidan, hittar du något vettigt? :)


Väldigt lik den jag har förutom boetten, vart har du köpt den? Vet du något om den?
Köpt på loppisbutik i litet samhälle i Kronoberg. 15kr, funkade när jag köpte den, men tror fjädern gick av direkt när jag försökte vrida upp den nästa gång. Tråkigt för skicket är jättebra.
 
Topp