Onekligen svinbra skick! Tack jag känner det också (oavsett äkthet på Bratten) men vi får se hur mycket fynd det var på måndagNja inte NOS kanske men verkar vara ett riktigt bra ex
Ja där fyndade du!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Onekligen svinbra skick! Tack jag känner det också (oavsett äkthet på Bratten) men vi får se hur mycket fynd det var på måndagNja inte NOS kanske men verkar vara ett riktigt bra ex
Ja där fyndade du!
Japp tidig 90 tal och en mycket trevlig tavla,boetten är en 420 och verket är väl ett 2416b om det är en automat eller en 2414 om den är handjagad och med ett packnings byte så klarar den lätt att bada och snorkla med!grattis för den är fin!Rolig rysk klocka för bara några hundra men på gränsen för att räknas som vintage, tidig 90-tal.
Automat i det här fallet. Är förra ägaren.Japp tidig 90 tal och en mycket trevlig tavla,boetten är en 420 och verket är väl ett 2416b om det är en automat eller en 2414 om den är handjagad och med ett packnings byte så klarar den lätt att bada och snorkla med!grattis för den är fin!
Grattis, Eternan ser grym ut! Vore kul att se fler bilder när du får hem denRåkade spontana denna. Kul case och troligen fin tavla på Kontiki.
Tack! Ja det lär du inte slippa undanGrattis, Eternan ser grym ut! Vore kul att se fler bilder när du får hem den
Tack! Ja det lär du inte slippa undan
Kul! Är det det lite större caset?Äntligen lyckats lägga vantarna på en riktigt fin klocka!
Runt 33-34mm. Storleken jag trivs bäst med, så jag är helnöjdKul! Är det det lite större caset?
Ja jag använder 33mm oxå trots stora handleder men sweetspot för mig tror jag är 35-36mm på icke-vridringsur. Dvs Tissot Antimag 35mm och Certina DS 36mmRunt 33-34mm. Storleken jag trivs bäst med, så jag är helnöjd
HahaHur går det med konsolideringen?
Skulle lätt kunna leva med den tavlan, cool klocka!Kul alarmklocka i brevet boett, helstål och fancy lugs. Edit: kanske kallas drop lugs?
Tråkigt tavla tyvärr, men kanske går att städa?
Någon som har koll på Rodania eller denna modell, årtal cirka?
Hojta till om du är köpsugen, kommer nog sälja den tyvärr. Kom över en annan alarmklocka förra veckan som jag håller mer kär!Skulle lätt kunna leva med den tavlan, cool klocka!
Tjusig! Brevet betyder patent på franska, så handlar ju om att boettdesignen är patenterad. The more you know!Kul alarmklocka i brevet boett, helstål och fancy lugs. Edit: kanske kallas drop lugs?
Ahaa då lärde jag mig något nytt, jag trodde Brevet var en boetttillverkare. Tack!Tjusig! Brevet betyder patent på franska, så handlar ju om att boettdesignen är patenterad. The more you know!
Har sett benämningen shark lugs eller shark fin lugs. Lycka till med försäljningen!Kul alarmklocka i brevet boett, helstål och fancy lugs. Edit: kanske kallas drop lugs?
Trevlig! Snyggt fångat!Annonsbild..
Efter lite vård...
Tack! Och tack!Trevlig! Snyggt fångat!
Stenhård! Och grattis!Då var den här, diggar ändå länken.
Det är härligt att se när någon räddar en fin gammal klocka från att hamna i stora arkivet.Annonsbild..
Efter lite vård...
Mumma! Grattis!Annonsbild..
Efter lite vård...
Kan man tacka nördarna som håller till i Fix o Trix-gruvan för. Utan deras kunnande, och hjälpsamhet hade det "stora arkivet" varit än större. Och en stor energiboost då man lyckas må jag sägaDet är härligt att se när någon räddar en fin gammal klocka från att hamna i stora arkivet.
Visst blev den bra Och tack!Mumma! Grattis!
Så grym!Annonsbild..
Efter lite vård...
Tack!Så grym!
Så hade jag två..Har ingen koll på P.W.C, men denna känns välbyggd och gillar luggarna. Behöver lite fix och nytt glas men ser ut att vara i grymt skick. Någon som har koll på märket?
Mäter 34mm exklusiv krona.