• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintagedubbeln!

En dubbel i Camaros funkar väl? :p
8910516F-AFBE-4DB2-860A-D2611E2E8C2A.jpeg
0591442A-8B25-45C2-BB6A-5F5187E02849.jpeg

Är ju en trippel, kan man väl säga 2 från Heuer och en från Chevrolet.
Alla 3 är ju riktigt finfina.
Tackar allra ödmjukast!
Helt rätt att de vart en trippel men jag ville gå under radarn på dubbeln och tänkte att nån annan skulle se det...så du vann! :p
Ett original och dubbletter i kopior kan man också säga..;)

9316C187-E947-46A3-BCB6-DB9DAD62DE27.jpeg
Ursäkta bombningen av tråden, men jag tyckte det var så kul att upptäcka att gårdagens nykomling är från samma år, 1967, som den tidigare favoriten. Likheter och kontraster. Fyrkantig eller rund, automatisk (2542PC) eller manuell (135), kronometermärkt eller inte, datum eller inte. Och så det gemensamma: grym design av stålboetten, sifferlösa index, stilrena visare och pärlemorskimrande urtavla! Behöver ju knappt mer än dessa två;-)

Slås ofta av att jag blir imponerad av ditt fokus på Sinn. Jag gillar ju ”tooliga” vintageklockor men är för utsvängande för att kunna hålla det fokuset...

Det är för- och nackdelar :) Tyvärr börjar priserna på vintage-Sinn generellt sticka iväg, inte bara på de gamla kronograferna med V726/72, så det är svårt att fynda och inte lika roligt att spontanköpa en ny referens längre. Sen får man ha lite mer tålamod kanske än med märken som har fler antal klockor per referens ute på marknaden. Min 143 med worldtime-vridringen till exempel har jag bara sett två försäljningar av varav min är den ena.

Nackdelen är att det finns en massa härliga klockor som man egentligen skulle vilja prova, men då kappsäcken pengar inte är oändlig så blir det tyvärr till att avstå för att kunna vara beredd om det dyker upp en Sinn.

Tillbaka
Topp