• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagedubbeln!

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Mmm en flexlänk vore ju något...
Varför har jag inte ens tänkt på det?
Fast drömmen vore ju raggarlänk :angel::) eller kanske 2smala raggarlänkar i bredd.

Säger bara..
Dubbel tvåtonsraggare med lås. :D:p

IMG_20200609_183131.jpg
IMG_20200609_183124.jpg
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Var kommer den ifrån ?och vad är bredden,? Är ju 19 på min Luft-kung vilket inte är optimalt all ggr.
Nu blir det att tråla Tradera/EBay efter något liknande.

Fick länken med med något gammalt junk jag köpte.
Denna är 18mm.
Och tillomed snabbjustering i låset .
Kan vara till salu efter rengöring.
Billigt om du lovar att bära den på luftkungen minst en vecka. ;)
 

Bilagor

  • IMG_20200609_192429.jpg
    IMG_20200609_192429.jpg
    534.9 KB · Visningar: 4

Psykel

Patek

Psykel

Patek
Håller med! Men är han inte ganska dyr?
Han hade många fina som hade platsat på Luft-Kungen, men priserna kändes som sagt lite halvdyra fast många länkar hade eget utseende/look som hade gjort sig finfint på Luft-Kungen.
Mjo, det är ju USA. Känns som priserna är rätt mycket högre där (innan moms och frakt...)
Skoj att fönstershoppa lite iallafall!
Ett annat spännande alternativ, kanske inte stickande i ögonen på folk, är ju en navajolänk.
 

Anarch

Cartier
2-Faktor
Jag misstänker starkt att Omegan är det. Jag vet att det inte är koscher, men jag väljer att vara liberal i frågan. Jag gillar den ändå.

För något år sedan lät jag en självutnämnd Rolex-expert titta på den andra. Han gissade att tavlan kunde ha renoverats, men enligt honom för många deciennier sedan.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Tack!
Knubbig boett och högt glas på UG’n, har haft liknande kronografer med samma ”boettstorlek” men som inte alls varit lika framträdande som detaljerna i denna.
Vet inte om det finns något genriskt case som denna modell delar med andra samtida klockor?
43410340-A628-401E-BF0C-481C34728B09.jpeg
Jag tyckte jag kände igen caset men från sidan liknar det inget jag känner igen. Riktigt fin!
 

kuma-kun

Audemars
Skaffade en till Superior igår så nu har jag ett par.
Det här var Seikos flaggskepp på mitten och slutet på 70-talet och var finare och dyrare än Grand Quartz som ersatte Grand Seiko mitten runt 75.
Boetterna och tavlorna så underbara tycker jag.

50028195561_fe1042aff8_c.jpg


50028203321_636d353a2b_c.jpg
 
Topp