• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagedubbeln!

Sjobedan

Rolex
Frugans tanks :)

Den till vänster är jääääkligt mint.
Original rem samt spänne.

Den till höger fick frugan på vår ett åriga bröllopsdag.

Vänster såg jag på auktion och kunde inte motstå den för skicket.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    252.8 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:

deddas

Rolex
Varför? Bara nyfiken :)
Tycker också den till höger är roligare, dock är den vänstra i mycket bättre skick :D
Rent estetiskt tycker jag den högra är mycket roligare. Gillar inte riktigt den röda sekundvisaren och patinan på den högra är ju grym! Gillar tavlan mer på den högra och "indexen"(?) på den vänstra är inte lika roliga? Menar då de speciella markeringarna vid 3-6-9-12. Sen tror jag iofs länken på den högra gör mycket?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Rent estetiskt tycker jag den högra är mycket roligare. Gillar inte riktigt den röda sekundvisaren och patinan på den högra är ju grym! Gillar tavlan mer på den högra och "indexen"(?) på den vänstra är inte lika roliga? Menar då de speciella markeringarna vid 3-6-9-12. Sen tror jag iofs länken på den högra gör mycket?
Jag håller med och är så jag känner också, skönt att få det bekräftat bara :D Det får bli den vänstra som får lämna!
Den till vänster är rätt tråkig i jämförelse, imo. Ångrar nästan lite att jag sålde den högra. :)
Ja den är grym, även fast den är i rätt rufft skick så har den mycket karaktär :)
 

kuma-kun

Audemars
I början på 70-talet hade Citizen 4 olika urverkstyper i produktion.
Hederliga mekaniska, elektromekaniska, stämgaffel och kvartsverk och det verkade som om dom inte visste vad man skulle satsa på.
Nu vet vi facit, att kvartsarna och dom gammalmodigaste overlevde.

Här är 2 st. HiSonic med stämgaffelverk, en med datum och en utan och från 71 0ch 74.
Vid tiden var nog dom här inte dom billigaste Citizensrns och det känns än idag att dom är hyggligt välbyggda.

48006899202_59418c74eb_c.jpg


48006794218_c5309196c2_c.jpg


48006769176_77206834a0_c.jpg


48006866902_d43c1bd529_c.jpg
 
Topp