• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagedubbeln!

denjohan

Rolex
Pledge Member
Dubbelt funky
2171A7AF-F70C-4D99-8B09-769C2C9CC9D6.jpeg
 

kuma-kun

Audemars
I mitten av 70-talet slutade Seiko att tillverka sina mekanisk Grand Seiko och ersatte dom med Grand Quartz.
Vanligaste verket och det som debuterade I Grand quartz är kaliber 48 som min dagens dubbel består av.
Den ena i guld pa stål och en boett som man nog kan kalla for grammar of design med fasade kanter.
Den andra är i 18K vilket at väldigt ovanligt för GQ, har bara sett en och den köpte jag omedelbums.
Tyvärr så slutade datumet att fungera dagen efter jag fick hem klockan så jag lämnade in den för lagning och gav urmakaren reservklocka som han kunde utnyttja for reservdelar.
Men den behovdes bara vanlig service med rengöring och ny oljor för att den skulle fungera igen till en kostnad som ett vanligt okomplicerat mekaniskt verk
Liten rolig detalj med 48 verket är att när man drar ut kronan för att ställs tiden hoppar sekundvisaren fram 10 sekunder för att underlätta
snabb finjustering av tiden.


47597021012_1b127dc85c_b.jpg


33772315018_9eaa95627a_b.jpg
 
Senast ändrad:
Topp