80-talsdubbel som trots sina olikheter ändå påminner om varandra. Seiko 7a38-7020 och Sinn 809.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Uj! Den vänstra är hetTvå glada 70-talare.
Bra tema att köra på! Happy huntingAquastarduo (som ska bli en trio med en Benthos 500 en vacker dag..)
Aquastar Regate 1964, Felsa 4000 N
Aquastar Deepstar (co-brand Duward, spansksåld) 1966-67 (ish), Valjoux 23
Var tvungen att söka lite på Kander, det lät så bekant Jag har bott flera år ikring Frutigen i Berner Oberland där klockorna tydligen tillverkades och grannbyn Kandersteg, det skulle vara intressant att veta vart fabriken låg. Den stängde i början på 80-talet enligt uppgift...I brist på vintage Monaco och detta är vad plånboken tillåter. Tycker i och för sig dom är rätt fräcka.
Otroligt intressant fakta.Var tvungen att söka lite på Kander, det lät så bekant Jag har bott flera år ikring Frutigen i Berner Oberland där klockorna tydligen tillverkades och grannbyn Kandersteg, det skulle vara intressant att veta vart fabriken låg. Den stängde i början på 80-talet enligt uppgift...
A.k.a. “Speenith”Kronografer på läder
Också en ex-Analogue dubbelDubbel från de årtionden då dessa tillverkare gjorde så mycket rätt, matchar varandra fint också
Mkt riktigt, bra smakOckså en ex-Analogue dubbel
Mkt bra!
Spännande! Tror knappt jag har sett enn piepan med 25-65 och sköldpaddan, dvs en icke patent pwnding. Posta gärna i ds-tråden för bokföring
Det där paret är inte att leka med! Grattis till domDen här dubbeln är jag riktigt stolt över. 2 x Breitling Sprint 2010 från 1967. En ”reverse panda” och en ”Zorro” eller ”Bow tie”. Breitling Sprint producerades bara mellan 1967-1970.