Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ouch, love hurts...Jävla tråd! Under natten dök ytterligare en ångerflipp upp.
Denna Heuer i grymt skick med originallänk. Gjorde mig dessutom till (och snäppet fattigare) och ordnade ett customband från ABP... Ångrar djupt!
En Pie Pan borde alla ha, vilken klocka ligger 1:a på din lista?Jag ångrar bittert att jag sålde min Omega Pie Pan. Jag sålde av ett antal klockor för några år sedan då jag tyckte att jag hade hamnat i ett läge där jag lite för maniskt köpte på mig klockor allt för lättvindigt. En av mina favoriter var en Pie Pan som jag gillade mycket. Men jag tog ett felbeslut och sålde den. Jag hade köpt den lite dyrt och fick inte ens tillbaka köpesumman. Så dubbelfel kan man väl kalla det.
Den såg ut så här(lånad bild från nätet).
Håller just nu på att fundera på vart i min inköpsstrategi den bör hamna. Den ligger inte och kommer nog inte hamna på första plats trots att jag verkligen vill ha en igen. Men bland de tre, fyra kommande klockorna ligger den. Men det innebär att vi pratar om 3-6 år om inte ekonomin ändras radikalt. Sedan kan allt ändras blixtsnabbt och helt plötsligt har man införskaffat en, bara så där..
Fy fan, vad gjorde att du kuskade iväg den där? En minty Heuer gör man sig inte av med
Annat inköp förstås
Kom på en till...
Hummandet var trevlig och för engångsskull en trevlig integrerad länk. Såldes för en herrans massa år sedan f2f till någon trevlig herre i Sthlm.
Uppenbarligen så blir en viktig slutsats här att man ALDRIG ska flippa en Heuer.
Och jag som började fundera på att lägga upp min Heuer 2913 -52 på sälj. Kanske ska strunta i det då.
Kom på en till...
Hummandet var trevlig och för engångsskull en trevlig integrerad länk. Såldes för en herrans massa år sedan f2f till någon trevlig herre i Sthlm.
Fin. Finns en del på bukten har jag sett, varit lite småsugen ett par ggr men har noll koll på modellen.
De på bukten är rätt dyra, eller klockan är värd det, men jag köpte (och sålde dumt nog) min för 2.2k...
Här är den jag eventuellt kan komma att ångra att jag kanske säljer.
Heuer 2913 -52 med ett Valjoux 72-hjärta.
Håller med, Pie Pan borde finnas i varje klocklåda. Vilken som är min 1:a? Här frågor du en som har planerandet som kanske den viktigaste delen av klockintresset.. Just nu tror jag att det drar år att en Datejust är nästa inköp. Detta som en deletapp på väg mot en Day Date. Alternativt går jag direkt på en Day Date. Skulle också kunna hamna i att slå till på en Sub, trots att jag inte har något behov av en. Jag har ju redan klockor som täcker in användningsområdet för en Sub... Och sedan tänker jag att att det kan ju inte bara avara Rolex som gäller och då drar tankarna år en JLC Moon Phase... och till sist så sneglas det ibland åt en Explorer 1 av förra modellen. Klart och koncist, eller hur..En Pie Pan borde alla ha, vilken klocka ligger 1:a på din lista?
Ingen dålig strategi, gillar den och ser fram mot att följa delmålen...Håller med, Pie Pan borde finnas i varje klocklåda. Vilken som är min 1:a? Här frågor du en som har planerandet som kanske den viktigaste delen av klockintresset.. Just nu tror jag att det drar år att en Datejust är nästa inköp. Detta som en deletapp på väg mot en Day Date. Alternativt går jag direkt på en Day Date. Skulle också kunna hamna i att slå till på en Sub, trots att jag inte har något behov av en. Jag har ju redan klockor som täcker in användningsområdet för en Sub... Och sedan tänker jag att att det kan ju inte bara avara Rolex som gäller och då drar tankarna år en JLC Moon Phase... och till sist så sneglas det ibland åt en Explorer 1 av förra modellen. Klart och koncist, eller hur..
Den där är fan oförlåtlig! Visa mig baksidan, snälla!?!
Till @ Camo00. Usch va fin den var. Verkar ha fått ett bra hem dock..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ett nytt urverk till den kostar typ 300! Fixa den, den är helt klart värd det!Precis en sån här tror jag att jag har liggande. Som inte går så bra. Kanske intressant ändå?
Den där är fan oförlåtlig! Visa mig baksidan, snälla!?!