Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig helg!
![]()
Ja, världen blev lite tråkigare och tystare 16:e septemberDet här är grejer som heter duga. #Tompa
Kul skivfodral.
Lätt topp 10 metalplattor någonsin. Drog igenom den nyligen iom den tragiska nyheten att Tomas hade gått bort. Så fruktansvärt jävla bra platta på alla sätt och vis!Trevlig helg!
![]()
Välkommen in i värmen!Nu kan jag också vara med i tråden... En lite glömd guldklimp från första hälften av 80-talet.
![]()
Vad är det för något? Kul förresten att du börjat spela vinyl.Nu kan jag också vara med i tråden... En lite glömd guldklimp från första hälften av 80-talet.
![]()
En tolvtummare, Thieves Like Us med New Order. Från 84 har jag för mig.Vad är det för något? Kul förresten att du börjat spela vinyl.
Ett tag hörde jag hifi-folk som sa att färgade skivor hade sämre ljudkvalite. Vet inte om det stämmer? Nu blev jag sugen på att spela min rosa skiva av Aretha Franklin.Jag är ganska svag för färgad vinyl märker jag. Det är ju kul.
Back in the days var det ganska ovanligt och dyrt - förutom billiga bootleg-bildskivor.
![]()
Titta på begagnat.Tjena! Har ni några tips för en okej och ganska billig skivspelare som skulle passa en nybörjare? Vad är värt att köpa för att testa det här med vinyl?
Hur kan jag ha missat detta? Ska bli kul!Vi måste ju ha en renodlad vinyltråd här på klocksnack!
Vad kör ni för skivspelare och anläggning?
Vilka skivor lyssnar ni på?
Måste ju finnas massor av vinyl-nördar här!
Hifi-klubben har ofta kampanj på en instegsmodell (tänk certina istället för rolex, dvs inte San Martin….)Titta på begagnat.
Bra tips. Vad kör ni för högtalare? Jag tänker att det måste vara mer värt att lägga pengar på högtalare snarare än själva skivspelaren i början?Hifi-klubben har ofta kampanj på en instegsmodell (tänk certina istället för rolex, dvs inte San Martin….)
Om du inte har en nål och skivspelare som kan ta upp allt som finns på skivan, kan inte någon högtalare få ut det till dina öron, hjärta och intellekt. Sen behöver man inte ha det bästa för att nås av upplevelsen. Sen är det nästa problem, att olika typer av musik behöver olika utrustning för att komma ut. Jag har t ex två olika ljudsystem, ett från tidigt 1980-tal med stora basar för disco och en modernare med focalhögtalare som är mer stringenta och passar bättre för t ex klassisk musik.Bra tips. Vad kör ni för högtalare? Jag tänker att det måste vara mer värt att lägga pengar på högtalare snarare än själva skivspelaren i början?
Wow okej.Om du inte har en nål och skivspelare som kan ta upp allt som finns på skivan, kan inte någon högtalare få ut det till dina öron, hjärta och intellekt. Sen behöver man inte ha det bästa för att nås av upplevelsen. Sen är det nästa problem, att olika typer av musik behöver olika utrustning för att komma ut. Jag har t ex två olika ljudsystem, ett från tidigt 1980-tal med stora basar för disco och en modernare med focalhögtalare som är mer stringenta och passar bättre för t ex klassisk musik.
Kör vintage, beovox penta och en argon sub, men hifi-klubben har bra pris/prestanda som matcharBra tips. Vad kör ni för högtalare? Jag tänker att det måste vara mer värt att lägga pengar på högtalare snarare än själva skivspelaren i början?
Nice! Vad kör du för skivspelare? Också vintage gissar jag.Kör vintage, beovox penta och en argon sub, men hifi-klubben har bra pris/prestanda som matchar