• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vinyl-tråden

Hej på er. Mysig tråd!

Jag är i behov av en ny vinylspelare och undrar om någon har några tips?
Tänker mig en ny bra instegsmodell.
Spanat lite på denna

Är det någon här som har erfarenhet av en sån eller rentav vill styra mig i en annan riktning?

Jag har ingen vinylspelare men jag var tvungen att köpa en av mina absoluta favoritplattor ändå, också för att jag tycker den är vansinnigt snygg.

Screenshot_20251123_203715_Gallery.jpg

Fet samling! Känner inte igen den längst ned till höger, är det någon singel? Vad hemskt det låter med översvämning, hoppas det gått så bra det går och att försäkringsbolaget är rimliga.
Ingen rolig historia, nej. Skivorna var inte i den drabbade källaren, men väl skivspelare och förstärkare. Sen har annat prioriterats, men skivor ska som sagt spelas igen vad det lider. Försäkringsbolaget var bra, men att återställa allt tog närmare ett år och man gick knappast plus på lösöre. Nu finns backventil installerad dock, så ta i trä. Korrekt avseende singlar också, Curls & All Caps respektive Money Folder & Most Blunted. Man glömmer allt kul som finns när det inte spelas tyvärr.

Ingen rolig historia, nej. Skivorna var inte i den drabbade källaren, men väl skivspelare och förstärkare. Sen har annat prioriterats, men skivor ska som sagt spelas igen vad det lider. Försäkringsbolaget var bra, men att återställa allt tog närmare ett år och man gick knappast plus på lösöre. Nu finns backventil installerad dock, så ta i trä. Korrekt avseende singlar också, Curls & All Caps respektive Money Folder & Most Blunted. Man glömmer allt kul som finns när det inte spelas tyvärr.
Men då är ni i princip "igenom" översvämningen nu - grymt skönt! Och det klart du kommer spela skivorna igen! Jag äger bara vinylen ovan och The Chronic - som jag hade på väggen större delen av mitt 20-års decennium 😅

Men då är ni i princip "igenom" översvämningen nu - grymt skönt! Och det klart du kommer spela skivorna igen! Jag äger bara vinylen ovan och The Chronic - som jag hade på väggen större delen av mitt 20-års decennium 😅
Jodå. Det kommer! Ingen Chronic hos mig tyvärr. Men höjer med lite relaterat. Bonus med lite mer modern klassiker också. 😊
IMG_0451.jpeg

IMG_0452.jpeg

Hej på er. Mysig tråd!

Jag är i behov av en ny vinylspelare och undrar om någon har några tips?
Tänker mig en ny bra instegsmodell.
Spanat lite på denna

Är det någon här som har erfarenhet av en sån eller rentav vill styra mig i en annan riktning?
Köpte den till min polare i 40-års present i somras…han är nöjd och den spelar fint. Här är två andra alternativ:

Tillbaka
Topp