• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vinyl-tråden

Är det någon som vet var man kan köpa / få tillverkat en huv av plexi till en vinylspelare. Ärvt en kultpjäs, Micro Seiki DDX-1000 (sett att några här i tråden kör sådana :)) med dubbla tonarmar MEN vi har katt som nog inte riktigt skulle lämna den ifred.

Är det någon som vet var man kan köpa / få tillverkat en huv av plexi till en vinylspelare. Ärvt en kultpjäs, Micro Seiki DDX-1000 (sett att några här i tråden kör sådana :)) med dubbla tonarmar MEN vi har katt som nog inte riktigt skulle lämna den ifred.
Jäkla ball spelare!
Men varför har man dubbla tonarmar?

Bra fråga, antar att olika armar ger olika ljudbilder och så kan man ha två olika pickuper igång utan att behöva byta. Det är hursomhelst två olika armar, en Micro seiki ma-505 och en av någon annan för mig okänd sort.

Bra grejer! Förbokade At The Gates nya idag dessutom ✅

AC71DECA-03CC-47BE-B305-917C8F3A00E3.jpeg
5F857CCD-3CFF-4F69-B24D-DD82ECD18714.jpeg
Fest varje gång man lägger på något med hellacopters….tack för tipset med at the Gates

Stämmer! Har du egna? Svårt att byta när man vant sig, otroligt ljud, och en speciell karaktär ute på Tjörn, minst sagt
Nej det har inte blivit av, kör Magnepan och har lite svårt att gå tillbaka till konventionella lådor. :) Men hört toppmodellerna både i hemmiljö och på mässor tillsammans med elektronik från Audio Research och det har alltid låtit toppen.
Akkelis Audio i Göteborg bör kunna hjälpa dig. Troligtvis har de inga DDX-huvar på hyllan men de har kontakt med en lokal plexiglastillverkare som jag tror kan göra saker på beställning utan att det kostar en förmögenhet. Vet inte säkert men skulle gissa på att Veteran Hifi i Stockholm kan hjälpa till också.
Annars så har ju Pro-Ject huvar som passar till "alla" spelare men det kommer ju inte se lika snyggt ut.

Nej det har inte blivit av, kör Magnepan och har lite svårt att gå tillbaka till konventionella lådor. :) Men hört toppmodellerna både i hemmiljö och på mässor tillsammans med elektronik från Audio Research och det har alltid låtit toppen.

Akkelis Audio i Göteborg bör kunna hjälpa dig. Troligtvis har de inga DDX-huvar på hyllan men de har kontakt med en lokal plexiglastillverkare som jag tror kan göra saker på beställning utan att det kostar en förmögenhet. Vet inte säkert men skulle gissa på att Veteran Hifi i Stockholm kan hjälpa till också.
Annars så har ju Pro-Ject huvar som passar till "alla" spelare men det kommer ju inte se lika snyggt ut.
Tack! Pro-ject hade mycket riktigt en huv. Dock 13 cm hög invändigt, skall mäta om det funkar - om träff så är det precis vad jag är ute efter.

Kungen guru, vilket släpp är det? Har bara sett blå innan. Har 1,2,3 och jagar 4:an.
Det är den blå, US press från 93, det är ljuset som är off på bilden ser jag nu. 4an hade jag gärna köpt, men fastnade inte tillräckligt för 2an och 3an för att köpa plattan. Försöker begränsa mig så det inte spårar ur totalt med vinylen

Det är den blå, US press från 93, det är ljuset som är off på bilden ser jag nu. 4an hade jag gärna köpt, men fastnade inte tillräckligt för 2an och 3an för att köpa plattan. Försöker begränsa mig så det inte spårar ur totalt med vinylen
Ah, grymt med första press. Lycka till med det, här har det spårat ut fullständigt😂. Tycker dock 3:an är den bästa.

• Like
Reactions: jwh
Ah, grymt med första press. Lycka till med det, här har det spårat ut fullständigt😂. Tycker dock 3:an är den bästa.
Jajo jag tänker att när möbeln blir full får jag rotera plattor, säljer/byter in dom som jag plockat på mig för att dom är "bra att ha" eller som jag märker inte funkar att spela hemma utan att familjen tröttnar. Lyckats rätt bra hittills! Men då har jag en fru som begränsar mig med, lyckligtvis har hon bra musiksmak.

Äntligen får man delta även här inne, life goals.

Hej Klockvinyltokar, har ett stort intresse för vax, musik på vax och att göra musik så kändes självklart att sticka in huvet här och fira att man blitt KS-myndig.

Återkommer med nåt matnyttigt framgent, just nu är jag på kort rast bara, tjena!

• Like
Reactions: jwh
Tillbaka
Topp