Provade den här. Kändes riktigt bra på armen, men beskrivningen "defekt" fick mig att avstå.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2592/vara/994745
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Provade den här. Kändes riktigt bra på armen, men beskrivningen "defekt" fick mig att avstå.
Fina 34 mm i tråden, här fyller jag på med mina.
Rolex AirKing Ref 5500 år 74
![]()
Rolex Oysterdate Ref 6694 år 73
![]()
Rolex Oysterdate Ref 6694 år 79
![]()
Rolex Oysterdate år 77
![]()
Otroligt fin!Rolex Oysterdate Precision 6694.
Otroligt fin!
Porsche & 34 mm, I love it!
Tja!
Kan man bära 34mm om man har ca 18-19 cm handleder?
Klart man kan, jag har 18.Tja!
Självklart! Även om der rådande modet säger att en klocka ska vara +42 mm vilket leder till att det är lite ovanligt. Min uppfattning är dock inte att utomstående reagerar på klockan i förhållande till handleden, det är något för sådana som läser och skriver på KS, utan på klockan i sig. Vissa tycker helt enkelt den är lien. Oavsett om handleden är 16 eller 19,5 cm. Så till slut handlar det om du har stil och självkänsla för att bära ett sådant ur. Vill du gå med strömmen eller blir orolig för att någon tycker att klockan är liten, ja då får du ta dig en funderare. Men handledens omkrets har väldigt lite med vad betraktare tycker. Enligt mig.Tja!
Ser faktiskt inte alls så litet ut! Har provat en DJ (36mm) och den kändes väldigt liten men det är nog en vanesak... Tack för bilden!Klart man kan, jag har 18.
![]()
Ser faktiskt inte alls så litet ut! Har provat en DJ (36mm) och den kändes väldigt liten men det är nog en vanesak... Tack för bilden!
Jag tycker att det är riktigt snyggt med mindre ur på herrarna. Tekoppsöreklockorna (panerai) kan få arm och hand att framstå som liten och nätt.
Otroligt svårt, att vara kategorisk fungerar inte.Ja trots att Luminor bär riktigt bra för sin storlek är det klart att på en 15 cm handled kan det se lite knas ut, precis som att 34 mm i mångas ögon kan se lite fjuttigt ut på en 19 cm-handled..
Det fungerar utmärkt. Jag har handled på 18, är 185 lång och väger 90 kg. Jag citerar min fru (välsigne hennes förståelse) "storleken spelar ingen roll, det handlar om hur du kan bära upp den".Tja!
Nästan varenda bild på KS på 34 mm-klockor, är tagen på riktigt nära eller nära håll. Omedvetet eller medvetet av postarna?![]()
Här får du en på nästan en armlängds avstånd för att väga upp
![]()
Min gamla 6427a