• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

marw

Panerai
2-Faktor
Är det sittandes på den där bänken tanken på sälj dykt upp??

Vad har du för spännande i pipen? Hemligt eller vill du spoila?? 390 på bund säkert...
Ha ha, jag har egentligen två olika klockor som jag har visst intresse av. Skulle vilja pröva 47mm även om det säkert slutar med att jag går tillbaka till 44. Nu när man börjar bli gammal och sitter på parkbänken är det ju dock viktigt med läsbarheten. Kanske 47 mm på bund i stil med det @Caravelle33 postat. Våga pröva ormskinnsbund!
Eller så slutar det med att 233:an får stanna. Är ju jäkligt förtjust i den och den har hängt med ganska länge nu.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ha ha, jag har egentligen två olika klockor som jag har visst intresse av. Skulle vilja pröva 47mm även om det säkert slutar med att jag går tillbaka till 44. Nu när man börjar bli gammal och sitter på parkbänken är det ju dock viktigt med läsbarheten. Kanske 47 mm på bund i stil med det @Caravelle33 postat. Våga pröva ormskinnsbund!
Eller så slutar det med att 233:an får stanna. Är ju jäkligt förtjust i den och den har hängt med ganska länge nu.
Spännande att se vad det landar in i då. Bund eller ej 😉
233 är ju så sjuuukt bra. Lite lätt sugen på en sån men är inte beredd att göra mig av med min 390. Men nån gång under livet lär jag testa
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
96B4AECB-2606-4D18-8093-28101A883F69.jpeg
FFBEB72B-6751-46EF-9282-F92D3DDE286A.jpeg

PAM305 - So fresh so clean. 😎
 

Simeone

Cartier
En fråga som inte är menad som någon form av förolämpning... varför inte 1085?
Helt lugnt, tolkar din fråga rätt. 1085 verkar väldigt trevlig och samtidigt är blått ”min” färg också.. Men 1084 känns mer allround och passar till fler band / färger. Nog det enkla svaret, sen skall nästa köp bli en Submersible och då står BMGn (blå tavla) högst upp på listan just nu.. eller om det kommer någon ny intressant Sub i 44mm.

Valet av just denna är mkt för layout på tavla, visarna, färg på index osv.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Helt lugnt, tolkar din fråga rätt. 1085 verkar väldigt trevlig och samtidigt är blått ”min” färg också.. Men 1084 känns mer allround och passar till fler band / färger. Nog det enkla svaret, sen skall nästa köp bli en Submersible och då står BMGn (blå tavla) högst upp på listan just nu.. eller om det kommer någon ny intressant Sub i 44mm.

Valet av just denna är mkt för layout på tavla, visarna, färg på index osv.
Check. :)
 
Topp