• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Panerai!

Kanske har med åldern att göra, ni är ju inte 25 länge #alzemierslight?
Hörru gubbe, du är ju hela 3,5 veckor äldre än jag! :oldman:

Nu drar jag ett streck över denna extrema off topic-diskussion med att låta oinsatta läsare veta att herr Margarin alltså har en förkärlek för OEM-band medan de flesta andra här verkar hänge sig åt lite bredare variation.

För egen del äger och nyttjar jag inga andra gummin än OEM medan det är sällsynt att jag använder de OEM-läder resp. alligator jag har. Tycker helt enkelt att de andra band jag köpt i de flesta fall är ännu snyggare..

Förstår inte varför man ska hålla sig till endast OEM band @Margarinkungen ? Förklara...
Bäst?...nej
Snyggast?...nej
Billigast?...nej
Dyrast?...nej
Störst utbud?...nej
Vad är poängen???

man missar liksom hela smörgåsbordet tycker jag. Så mitt råd är att testa alternativ, du kommer upptäcka att det finns så mycket mer och bättre!
Just to be clear, Kungen har absolut inte hotat mig eller på något annat vis ”tvingat” på mig OEM. Men det förstår säkert alla😬
Skulle du inte köra bund en vecka till?
Jo, jag sa så igår. Men bevisligen ljög jag. Mig kan man aldrig lita på...

Var ändå nere och pulade lite i vapenskåpet, det ena ledde till det andra. Lådan med band åkte med upp. Tänkte bara titta lite först, sen tänkte jag som aldrig provat gummi till pannan: -”Vafan, måste ju se vad allt fuzz handlar om gällande gummi på panerai”

Så det blev som det blev... Sjukt vad smidigt 390:n bärs på gummit. Knappt så man märker av den. Kanske har något att göra med att jag kört bund ett tag. Och där vi ju en viss närvaro som du såg igår

Kanske har med åldern att göra, ni är ju inte 25 länge #alzemierslight?

Hörru gubbe, du är ju hela 3,5 veckor äldre än jag! :oldman:

Nu drar jag ett streck över denna extrema off topic-diskussion med att låta oinsatta läsare veta att herr Margarin alltså har en förkärlek för OEM-band medan de flesta andra här verkar hänge sig åt lite bredare variation.

För egen del äger och nyttjar jag inga andra gummin än OEM medan det är sällsynt att jag använder de OEM-läder resp. alligator jag har. Tycker helt enkelt att de andra band jag köpt i de flesta fall är ännu snyggare..
Så skönt att någon av er "ger" sig....

Kvällsskott på 911:an på Olegs hederliga Olive 2.0..

5FEEFC94-6483-432F-9D47-94CA024AEB92.jpeg

Just to be clear, Kungen har absolut inte hotat mig eller på något annat vis ”tvingat” på mig OEM. Men det förstår säkert alla😬

Jo, jag sa så igår. Men bevisligen ljög jag. Mig kan man aldrig lita på...

Var ändå nere och pulade lite i vapenskåpet, det ena ledde till det andra. Lådan med band åkte med upp. Tänkte bara titta lite först, sen tänkte jag som aldrig provat gummi till pannan: -”Vafan, måste ju se vad allt fuzz handlar om gällande gummi på panerai”

Så det blev som det blev... Sjukt vad smidigt 390:n bärs på gummit. Knappt så man märker av den. Kanske har något att göra med att jag kört bund ett tag. Och där vi ju en viss närvaro som du såg igår
Har du banden i vapenskåpet? Och ja bundbandet hade ganska mycket närvaro.

Har du banden i vapenskåpet? Och ja bundbandet hade ganska mycket närvaro.
Yes. Har nog ett av Sörmlands absolut största vapenskåp (1,5x2x0,5m) så för enkelhetens skull förvarar jag i princip allt klockrelaterat på en av hyllorna där. Skulle tippa på att Max 20% av skåpet används till vapen, jakt, ammunitions relaterat. Resten är mest mina övriga ”bra-att-ha-saker”
Då vet man vart prylarna är när man ”behöver” dem

På tal om Oleg så verkar det inte som att det fungerar helt smidigt alla gånger. Jag beställde (betalade) ett band i julas. Han hade tydligen en månads semester som började då (ingen fara då jag inte hade någon brådska). Bandet skeppades för första gången runt månadsskiftet februari/mars.

Det blev stopp vid tullklareringen i Sverige (jag fick aldrig riktig klarhet i varför men det var någon elektronisk information som inte var korrekt ifylld (antingen av Oleg eller Ukrposht). För någon vecka sedan skickades det på nytt.

Jag ringde Postnord i måndags (paketet hade då ankommit Sverige) då jag var lite nojig efter vändan innan. Allting såg då ok ut enligt vad kundtjänst kunde se. Jag ringde ännu en gång i förrgår och fick då veta att även detta paket gått i retur till Ukraina.

Tydligen så var tulldeklarationen ej komplett ifylld. Han hade skrivit "accessories" och enligt Tullverkets regler så är detta inte tillräckligt specifikt då accessories kan innebära allt från örhängen till klockband.

Fortsättning följer...

På tal om Oleg så verkar det inte som att det fungerar helt smidigt alla gånger. Jag beställde (betalade) ett band i julas. Han hade tydligen en månads semester som började då (ingen fara då jag inte hade någon brådska). Bandet skeppades för första gången runt månadsskiftet februari/mars.

Det blev stopp vid tullklareringen i Sverige (jag fick aldrig riktig klarhet i varför men det var någon elektronisk information som inte var korrekt ifylld (antingen av Oleg eller Ukrposht). För någon vecka sedan skickades det på nytt.

Jag ringde Postnord i måndags (paketet hade då ankommit Sverige) då jag var lite nojig efter vändan innan. Allting såg då ok ut enligt vad kundtjänst kunde se. Jag ringde ännu en gång i förrgår och fick då veta att även detta paket gått i retur till Ukraina.

Tydligen så var tulldeklarationen ej komplett ifylld. Han hade skrivit "accessories" och enligt Tullverkets regler så är detta inte tillräckligt specifikt då accessories kan innebära allt från örhängen till klockband.

Fortsättning följer...

Alla band jag har beställt från Oleg har fastnat i tullen, då har det stått "watchsstraps" på.

Tillbaka
Topp