• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

Alarik

Audemars
2-Faktor
Snart dags att sluta jobba för dagen?
C4ED9B82-DA71-4FDA-A8C0-87C7FB02EA35.jpeg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vrider upp pannan max varje söndag, tappar inte en sekund. Blev positivt överraskad då jag tidigare läst att P. 5000 inte håller tiden bra, men det kanske enbart var de tidigare referenserna? Oerhört nöjd med 590👌🏻
IMG_20220120_095550.jpg

Jag saknar faktiskt klockan nu när jag ser din, och din lycka över den. Jag tror jag saknar en bettarini mest, och det skall lösas ASAP
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Varenda fiber i kroppen skriker att det är så jäkla fel med den blå färgen. Men hjärtat gapar fullständigt ologiskt efter att få äga den där. Den är jäkligt cool och det är väl precis det pannor ska vara.
Hade inga höga tankar om det blå, köpte den osedd.. men måste säga att den är skön irl, funkar riktigt bra tycker jag.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Varenda fiber i kroppen skriker att det är så jäkla fel med den blå färgen. Men hjärtat gapar fullständigt ologiskt efter att få äga den där. Den är jäkligt cool och det är väl precis det pannor ska vara.

Hade inga höga tankar om det blå, köpte den osedd.. men måste säga att den är skön irl, funkar riktigt bra tycker jag.

Är det bara jag som älskar blått och tycker att det är det bästa med den där carbotechen?

Jag har hört flera klaga över den blå sekundvisaren på Submersible och än mer över den blå texten på nyare 1305, 973 etc.
Själv tycker gillar jag de blå inslagen då jag tycker helt monokroma klockor blir dötrista.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Är det bara jag som älskar blått och tycker att det är det bästa med den där carbotechen?

Jag har hört flera klaga över den blå sekundvisaren på Submersible och än mer över den blå texten på nyare 1305, 973 etc.
Själv tycker gillar jag de blå inslagen då jag tycker helt monokroma klockor blir dötrista.
Jag gillar det också.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Är det bara jag som älskar blått och tycker att det är det bästa med den där carbotechen?

Jag har hört flera klaga över den blå sekundvisaren på Submersible och än mer över den blå texten på nyare 1305, 973 etc.
Själv tycker gillar jag de blå inslagen då jag tycker helt monokroma klockor blir dötrista.
På vanliga suben tycker jag att det blir för mycket med både sekundvisare och blå text.
När de enbart håller sig till blå sekundvisare är det toppen. Då blir det en perfekt detalj som ger liv åt tavlan.

På Carbotechen finns det ingen som helst logik i att jag älskar det. Men det är ett faktum.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
På vanliga suben tycker jag att det blir för mycket med både sekundvisare och blå text.
När de enbart håller sig till blå sekundvisare är det toppen. Då blir det en perfekt detalj som ger liv åt tavlan.

På Carbotechen finns det ingen som helst logik i att jag älskar det. Men det är ett faktum.
Kan faktiskt hålla med om att både text och subsekund kan vara lite mycket. Men i valet mellan att stryka texten och att göra subsekunden icke-blå, t.ex vit, så skulle jag behålla den blå texten.

Carbotechen är ju helt svart i övrigt, så där blir det ju bra balans mellan svart och blått och det är den vita texten som accentuerar. Man kan alltså säga att den är precis som jag skrev om ovan, fast vitt och blått är inverterat.
 
Topp