• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt!! Nu mår jag fysiskt illa för att jag inte har en länk… Vad heter ref på den länk jag numera BEHÖVER 😂😍
Jag har ingen aning. Panerai brukar kalla den "länken". Du lär inte få tag på den från annat håll än från Panerai eller AD, och där har de bara en länk de säljer. Dock ska du inte berätta till vilken modell du ska ha den, för då kommer de säga att den inte passar. Utöver att det är 22mm-varianten då.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Den lär ju vara duktigt köttig på länk, vilken sommarpjäs!
Jag gjorde en testflygning med storebror 602 förra sommaren. 602 är bettarini, så där passar inte länken, därav pinsen.
1653081653161.png


Till bettarini-boetten kan man skrapa fram en gammal länk, som då är avsevärt mer polerad och tjockare.

1653081706060.png
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Den sitter väl på insidan har jag för mig. Eller känner du skarven med nageln?
Någonting är det i alla fall som sitter på utsidan. Här är tydligare bild. Det ser bortpolerat ut någon halvcentimeter in från kanten uppe mellan kl ett och tre, men resten av glaset ser ut som typisk sliten AR i mina ögon. Någon verkar också ha sluntit med dremeln vid kl 12 … Jag drömmer ju om att det bara är coatingen som är repad, men risken är att det går ner i glaset.

9674CEB2-7AD1-478D-8019-3B10BBD4414B.jpeg
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Någonting är det i alla fall som sitter på utsidan. Här är tydligare bild. Det ser bortpolerat ut någon halvcentimeter in från kanten uppe mellan kl ett och tre, men resten av glaset ser ut som typisk sliten AR i mina ögon. Någon verkar också ha sluntit med dremeln vid kl 12 … Jag drömmer ju om att det bara är coatingen som är repad, men risken är att det går ner i glaset.

9674CEB2-7AD1-478D-8019-3B10BBD4414B.jpeg
Jag håller med, det ser ju ut som sliten AR. Nåt bra sätt att ta bort resten sitter jag tyvärr inte på.
Har vi någon AR expert i tråden? 🙂
 

Ducati996

Cartier
Känns inte bra när något bara ligger . Bättre att den kommer till användning.
Gillade min submersible 305 väldigt mycket men den var för stor. Gillar när det är lite old school
 
Senast ändrad:
Topp