• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

Caravelle33

Vacheron
Hej!
Efter några år utan någon Panerai så slog jag till på en i helgen när jag var uppe i Sthlm och på Krons. Det blev en Luminor 8 Giorni, pam915:) Ganska basic och det är så jag gillar dem. Tittade först på några Due och ngn Radomir men det blev alltså den här.
Här kommer ett par bilder på skönheten:
IMG_2873.jpeg
IMG_2875.jpeg
IMG_2888.jpeg
Snyggt! Stort grattis!
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Hej!
Efter några år utan någon Panerai så slog jag till på en i helgen när jag var uppe i Sthlm och på Krons. Det blev en Luminor 8 Giorni, pam915:) Ganska basic och det är så jag gillar dem. Tittade först på några Due och ngn Radomir men det blev alltså den här.
Här kommer ett par bilder på skönheten:
IMG_2873.jpeg
IMG_2875.jpeg
IMG_2888.jpeg
Snyggt! Gratulerar!
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Snyggt! Stort grattis!


Grattis till den godingen!,

Grattis, kanonfin 8 giorni

Grymt, välkommen tillbaka!

Tack alla! Den har varit saknad i klocklådan:) Hade dessutom några sköna band sparade så det går ingen nöd här.

Är det någon som vet hur en 8 dagars ska gå? Den verkar gå ca 4 sekunder per dygn för fort just nu. Men den är helt ny och kanske inte inkörd ännu:)

634F9626-5248-4977-9A39-A29353A8360B.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tack alla! Den har varit saknad i klocklådan:) Hade dessutom några sköna band sparade så det går ingen nöd här.

Är det någon som vet hur en 8 dagars ska gå? Den verkar gå ca 4 sekunder per dygn för fort just nu. Men den är helt ny och kanske inte inkörd ännu:)

634F9626-5248-4977-9A39-A29353A8360B.jpeg
Med Panerai inhouse-mått mätt måste fyra sekunder anses helt godkänt. Kan dessutom vara så att det jämnar ut sig en aning över en 8-dagarscykel
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tack alla! Den har varit saknad i klocklådan:) Hade dessutom några sköna band sparade så det går ingen nöd här.

Är det någon som vet hur en 8 dagars ska gå? Den verkar gå ca 4 sekunder per dygn för fort just nu. Men den är helt ny och kanske inte inkörd ännu:)

634F9626-5248-4977-9A39-A29353A8360B.jpeg
Stämmer ganska bra, tyvärr. Det trevliga är att 8-dagars betyder nästan 11-dagars.
 
Topp