Once in a blue moon så är det bra ljus ute...Nästan lite potatis jämfört med fotografen tidigare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Once in a blue moon så är det bra ljus ute...Nästan lite potatis jämfört med fotografen tidigare
Mycket bra!Stort tack helnöjd, nu ska den få klara ett liv som lantbruksklocka. Gillar hur visarna blänker till av minsta reflektion, poppar galet fint
Stort grattis!!Äntligen med panna
617Snygg
Vad är det för modell?
Som azcii sa, 617. Titan, lättare och lite tunnare än de vanliga Luminor 1950, så på gränsen till vad jag känner mig bekväm med men så så så så så så så så vacker.Snygg
Vad är det för modell?
Swiss eller italia caseSom azcii sa, 617. Titan, lättare och lite tunnare än de vanliga Luminor 1950, så på gränsen till vad jag känner mig bekväm med men så så så så så så så så vacker.
Ok, de där benämningarna har jag aldrig hört talas om i Panerai-sammanhang. Kul. Vad menas?Swiss eller italia case
Är det ett bettarini case eller inte? Kanske var otydligOk, de där benämningarna har jag aldrig hört talas om i Panerai-sammanhang. Kul. Vad menas?
Ah. Det är ett 1950-case, inte ett bettarini...Är det ett bettarini case eller inte? Kanske var otydlig
Nej det var bara det jag ville veta, så enbart 44mm alltså, jag älskar Anonimo tidiga och likaså Ennebi, och självklart landet i sig Italien.Ah. Det är ett 1950-case, inte ett bettarini...
Vilken är vilken tänker du, med swiss vs. italia?
Bettarini finns för övrigt bara i 44mm och den här är alltså 47mm.
Nej det var bara det jag ville veta, så enbart 44mm alltså, jag älskar Anonimo tidiga och likaså Ennebi, och självklart landet i sig Italien.
Min ultimata Panerai skulle vara som 422’n men ett bettarini case
Ny inom Panerai så ha överseende
Varför inte?Ingen term vi som @mårt säger vi slänger oss med
Visst. Men både bettarini och 1950 uppfanns i Italien... så vad är ett Swiss case?Varför inte?
Grunden till allt gjordes i Italien , inte ute efter tjafs men det är min synvinkel på det hela
Varför inte?
Grunden till allt gjordes i Italien , inte ute efter tjafs men det är min synvinkel på det hela
Visst. Men både bettarini och 1950 uppfanns i Italien... så vad är ett Swiss
Ok då ljusnar det lite iallafall tackFör ingen förstår vad skillnaden skulle vara mellan ett italienskt case eller ett från schweiz. Utan bettarini vs 1950 är var gemene panerai-fantast är med på.
Vill vi gå ännu mer noggrant fanns det flera leverantörer av bla det vi kallar för bettarini-caset, där bara den första vid namnet Coro var från italien.
Stort grattis!Stort tack helnöjd, nu ska den få klara ett liv som lantbruksklocka. Gillar hur visarna blänker till av minsta reflektion, poppar galet fint
Mycket bra val! Visare som fångar ljuset är numera ett måste för mig när det kommer till panerai. Stort grattis!Äntligen med panna
Grattis!! (Ska det bli OWGMarchFail så ska det vara för en Panerai )Äntligen med panna
Ja hade man haft denna vid starten hade det inte blivit nån utmaning allsGrattis!! (Ska det bli OWGMarchFail så ska det vara för en Panerai )
Grattis, snygg också!Äntligen med panna
Den tavlan alltså perfektion372 i ett snöigt och blåsigt Östersund.
Mitt på dagen var det riktigt tjurigt...372 i ett snöigt och blåsigt Östersund.