• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

Stort tack helnöjd, nu ska den få klara ett liv som lantbruksklocka. Gillar hur visarna blänker till av minsta reflektion, poppar galet fint
DSC_2568.JPG
Mycket bra!
 
Ah. Det är ett 1950-case, inte ett bettarini...

Vilken är vilken tänker du, med swiss vs. italia?

Bettarini finns för övrigt bara i 44mm och den här är alltså 47mm.
Nej det var bara det jag ville veta, så enbart 44mm alltså, jag älskar Anonimo tidiga och likaså Ennebi, och självklart landet i sig Italien.

Min ultimata Panerai skulle vara som 422’n men ett bettarini case

Ny inom Panerai så ha överseende 🙏🏻
 
Varför inte?
Grunden till allt gjordes i Italien , inte ute efter tjafs men det är min synvinkel på det hela🖤💛

För ingen förstår vad skillnaden skulle vara mellan ett italienskt case eller ett från schweiz. Utan bettarini vs 1950 är var gemene panerai-fantast är med på.

Vill vi gå ännu mer noggrant fanns det flera leverantörer av bla det vi kallar för bettarini-caset, där bara den första vid namnet Coro var från italien.
 
Visst. Men både bettarini och 1950 uppfanns i Italien... så vad är ett Swiss
För ingen förstår vad skillnaden skulle vara mellan ett italienskt case eller ett från schweiz. Utan bettarini vs 1950 är var gemene panerai-fantast är med på.

Vill vi gå ännu mer noggrant fanns det flera leverantörer av bla det vi kallar för bettarini-caset, där bara den första vid namnet Coro var från italien.
Ok då ljusnar det lite iallafall 😊tack
 
Tillbaka
Topp